Tuto knihu jsem četl pro projekt Etnoshop, kde jsme měli na starost vedení e-shopu našeho obchodního partnera. Knihu jsem si vybral na základě doporučení týmového kolegy, který ji četl přede mnou.
Autorem knihy je Jan Řezáč, zakladatel a generální ředitel společnosti Profitux, která se specializuje na optimalizaci webových stránek.
Zaprvé by měl správce webu schopen sledovat uživatelské chování a potřeby. Autor zdůrazňuje, že je důležité chápat, co uživatelé hledají a jaké jsou jejich preference. Základem je tedy vytvoření uživatelsky přívětivého designu, který odpovídá na otázky a řeší problémy, které uživatelé řeší.
Webová stránka by také měla být jednoduchá a přehledná a uživatelé by měli snadno najít to, co hledají.Správně udělaná webová stránka by měla být navržena tak, aby uživatelé nemuseli přemýšlet nad tím, jak stránku používat, ale aby intuitivně pochopili, jak se na ní pohybovat a jak získat informace, které hledají.
Autor také zmiňuje, že webová stránka by měla být optimalizována pro vyhledávače. To znamená, že webová stránka by měla být navržena tak, aby byla co nejvíce viditelná pro vyhledávače jako Google nebo Bing. To se dá dosáhnout různými způsoby, jako například použitím klíčových slov, meta popisků nebo správného formátování.
Další myšlenkou je, že webová stránka by měla být neustále optimalizována. Autor zdůrazňuje, že v době, kdy se webové technologie neustále vyvíjí, by měla být stránka neustále aktualizována a upravována, aby byla v souladu s nejnovějšími trendy a technologiemi. To zahrnuje například aktualizaci designu, zlepšování rychlosti načítání stránky nebo optimalizaci pro mobilní zařízení.
Myšlenky z knihy jsem aplikoval ve třech projektech, v jednom jsem sám na webu pracoval a v těch ostatních jsem je použil pro zhodnocení práce svých webmasterů.