Web ostrý jako břitva: Řezáč


3 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 06.02.2022

Web ostrý jako břitva   Jan Řezáč

Tuto knihu jsem si vybrala, protože mám vlastní blog, který bych chtěla zlepšit.

Esej je pojatá jako převod teorie do praxe. V knize nacházím teoretická východiska, která konfrontuji s praxí mého blogu.


Kdo je webdesigner?

·       UX designer: Testuje průběžně hotová řešení, provádí uživatelský výzkum, nasazuje a vyhodnocuje analytické nástroje.

·       Webový grafik: zasazuje web do grafického stylu klienta.

·       Koder/front-end developer: přepis do HTML+CSS, aby se web dobře zobrazoval.

Díky tomu vím, že si v případě potřeby budu muset najmout člověka, co zná HTML a případně také člověka, který se vyzná v UX. Mně je blízký pouze webový design.


Web má přínos pokud:

·       Lidé na něm provedou konverzní akci.

·       Lidé na něm naleznou informaci.

·       Lidé na základě webu získají určitý pocit.

Myslím si, že můj blog splňuje nalezení informace v podobě článků a získání pocitu, jelikož mám na blogu spoustu vlastních fotek a taky otevřený příběh o sobě. Co se týče konverzních akcí, tak jednou za čas si někdo stáhne e-book zdarma, ale je to cca 1x měsíčně, jelikož můj blog není tolik aktivní.

Jak se píše v knize, tak web nikdy nebude fungovat bez marketingu, a já mu ten marketing bohužel zatím nedodávám.


Návrh webu má následující fáze:

·       Objevování – pochopení klienta a naplánování návrhu webu.

·       Uživatelský výzkum – pochopení návštěvníků webu.

·       Návrh webu – analýza získaných informací a vytvoření smysluplného návrhu.

·       Evaluace – ověření, zda výsledek funguje tak, jak chceme a jeho vylepšení.

Co se týká mého blogu, tak jsem ho navrhla čistě podle sebe a málo sbírala zpětnou vazbu od návštěvníků. Je možné, že barva blogu se návštěvníkům nelíbí? Je možné, že se na blogu špatně orientují? I to mohou být příčiny menší návštěvnosti, které jsem zatím nevzala v potaz.


„Úspěšné projekty mají vizi, se kterou se dokážou lidé ztotožnit, nikoliv pouze produkt.“

Vzhledem k tomuto tvrzení mám na webu osobní příběh, se kterým se návštěvníci v ideálním případě ztotožní. Nicméně co se týká mé profesní stránky, tak tam vize zatím pokulhává. A proč? Protože jsem si ještě neuvědomila, co mým zákazníkům mohu přesně nabídnout a jak to chci dělat. To mě opět vrací k otázce, že nevím, co můj zákazník chce a potřebuje.


Co se týče konkurence, tak dle knihy bych měla zmapovat další podobné weby, inspirovat se designem a udělat můj web ještě lepší.


Zaujala mě část uživatelský výzkum. Tento výzkum mapuje, jak uvažují návštěvníci webu. Cílem výzkumu je udělat takový web, který bude návštěvníkům dávat smysl a najdou tam, co potřebují. Jako metoda mě zaujal hloubkový rozhovor, který bych v budoucnu ráda udělala. Pojí se to s tím, že dostatečně neznám svého zákazníka a personu mám vytvořenou pouze na základě představ.


Co se mi zalíbilo ohledně tvorby webu, jsou checklisty. Checklist pomáhá nepřeskočit důležité aktivity v rámci tvorby webu. Body, které můžu použít na svůj vlastní web:

       Web zapadá do života jeho návštěvníků

       Jsou naplánovány kanály pro přivádění návštěvníků

       Web je technologicky přizpůsoben vyhledávačům: Title je unikátní pro každou stránku

       Web je dostatečně rychlý

       Web se zobrazuje v pořádku v základních prohlížečích dle parametrů projektu

       Navigace je jednoduchá a snadno pochopitelná

       Web obsahuje adresu a kontakt na provozovatele


Na konec bych uvedla tři body, na které nesmíme celkově v podnikání, a i při tvorbě webu zapomínat:

·       Řeší váš web něčí problém?

·       Pálí ten problém dostatek lidí?

·       Jsou za řešení ochotni zaplatit, aby se vám to vyplatilo?



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 3

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

05.05.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: