Time managment trochu jinak


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 03.04.2023

Čtyřhodinový pracovní týden   Tim Ferriss

Úvod

Knihu jsem si vybral, protože mě zajímal jiný pohled na time managment. Bylo to nakonec spíš o spůsobu pohledu na kariéru. Snaha se zaměřovat na poměr peníze - čas. Tak abychom měli dost pěněz ale hlavné hodně času. Protože právě ten je cený.

Hlavní myšlenky


Čas vs peníze

Z knihy si odnáším že je důležité pracovat efektivně a ne usilovně. Hodně jsem nad tím přemýšlel, když jsme se v týmu bavili o tom že bychom měli všichni pracovat 40h týdně. Já osobně vždycky měl problém s tím dosáhnout tohoto cíle. A to hlavně proto, že jsem neměl dost důležitých úkolů a když se čas snažil něčím zaplnit uvědomil jsem si že to vůbec nechci dělat.

Na základě toho jsem se přestal snažit naplnit týdení cíl 40 hodin. Místo toho jsem si začal týden plnit věcmi, které mi dávali smysl. Neplýtvat časem a nepracovat jen pro práci. Je to také dobrý ukazatel toho kolik toho opravdu dělám. Protože pokud jsem tento týden pracoval třeba jen 20 hodin. Říká mi to, že jsem neměl dost důležité práce a že bych měl přidat.

Snažím se říkat si tuhle poučku z knihy: Kdybi mi někdo přiložil pistoli k hlavě a řekl ze musím přestat dělat 80% toho co dělám jinak střeli. S čím bych přestal? Opravdu bych tohle dělal?

Je nutné určit si priority



Automatizace a delegace

Další myšlenka je minimalizovat práci co já musím dělat. Pokud nejsem naprosto nezbytný na to aby byla práce hotová má cenu abych se tomu věnoval?

V knize často zmiňuje, že si mám najmout osobní asistenta z Indie. To jsem se rozhodl nedělat. Ale bylo zajímavé číst si o tom co vše by takový osobní asistent mohl dokázat. Možná bude brzy existovat AI co by tuto roli mohlo dělat.

Rozhodně se mi, ale líbí idea delegace. Pokud se nenaučím delegovat nebudu nikdy schopen mít dost času. Lidé jsou schopní. Obzvláště pokud dostanou dávnu zodpovědnosti. Uvědomil jsem si, že naučit se práci delegovat je důležitá dovednost. Proto jsem se začal v týmu snažit práci delegovat, pokud to bylo možné a dávalo to smysl. Mám pocit, že tahle změna přístupu nám všem opravdu prospěla. Jelikož jsem většinou byl mezi těmi co přicházeli s inovacemi. Jenže realizovat je všechny byl pekelný úkol. Nyní můžu inovace a nápady sdílet a předat. To ostatním členů týmu dá šanci najít svou roli v týmu a něco si vyzkoušet ikdyž je samotné inovace nenapadaly. A já mám čas vytvářet další inovace a věnovat se jiným užitečným věcem pro tým.

Poslední položkou je automatizace. Osobně jsem vždy byl velký fanoušek automatizace. A to hlavně proto, že nad tím mám absolutní kontrolu a jistotu. A to mému línému a opatrnému já prospívá. Zakomponoval jsem některé tipy z knihy. Například jsem začal používat Calendly na domlouvání schůzek.


Vycházení z komfortní zóny

V knize je mnoho rad a cvičení jak se naučit vycházet z komfortní zóny.

Úkol 1: kolej ostatním lidem do očí po dobu dvou dnů. Obzvláště když s nimi mluvíš. Zaměřuj se na více sebevědomé lidi.

Cvičení 1: Když se mě někdo na něco zeptá. Neptej se ho nazpátek. Udělej rozhodnutí.

Cvičení 2: dva dny na všechno říkejte ne

Úkol 2: Kazdy z 3 následujících dnů zavolat jakému slavnému radci www.contactanycelebrity.com

Úkol 3: lehněte si na nějakém veřejném místě 2 dny.


Zápisky a poučky

Splnit nereálné úkoly je jednodušší než ty realistické. Protože si na nereálné nikdo netroufne. Oslovit hot girl je jednodušší jen jen pěknou.

Za lehké cíle nebudu mit chuť bojovat. Protože se mi nebude chtít překonávat překážky.

Méně je více. Neprebuji mnoho informací. Potřebuji trochu dobrých informací.

Je moudré se ptát lidí co jsou znalí v tématu. Protože oni vám řeknou to co zjistili z mnoho hodin zkoumání.

Jak číst rychleji.

Když píšu email. Napsat tam vše co by mohla další osoba chtít udelat na základě vaší otázky.


  1. Jeďte prstem nebo tužkou podél textu co čteme.
  2. Při každém řádku se soustředit na třetí slovo na začátku a na konci řádku.
  3. Přečíst 5 stran co nejrychleji. Až pak začít číst doopravdy.

Nabízejte 1 nebo 2 moznosti naseho produktu. Více dá zákazníkovi příliš mnoho možností a bude těžší se rozhodnout.

Co jde změřit to jde řídit.

Máte dostatečnou marži? Planujte distribuci a marketing když planujete cenu produktu.

Méně je více. Ne vždy více zákazníků znamená více zisku.

Dávejte krátkou dobu splatnosti faktur.

Nevěnujte se věcem co nelze změřit.

Limitujte potencionální strátu

Akční krok: Zeptat se na začátku BM jestli všem přijde to co je v agendě důležité.


Závěr

Z knihy se toho pro co jsem si přišel bylo tak 30%. Zbytek byl úplně o něčem jiném. Upřímě jsem si chvílemi říkal jak to všechno spolu souvisí. To co to spojuje je jiný mindset. Zaměřený na to čas získávat né ho prodávat. Je zde plno zajímavých myšlenek a praktických rad. Takže jsem byl s knihou spokojen ikdyž nebyla taková jakou jsem čekal.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: