The enterpreneur roller coaster
Darren Hardy
Co jsem si z knihy odnesl?
Pro mě jedna z nejsilnějších a nejužitečnějších knih pro podnikání. Jak název napovídá – Podnikání je horská dráha! Jedeš různou rychlostí, někdy si nahoře někdy jsi dole. Celý život podnikatele se dá seřadit do osmi fází
1, The high requirement – najdi na čem záleží, najdi svou vášeň, najdi svůj boj, najdi svou sílu, naskoč do auta a vydej se na cestu (stejně jako v autě musíš koukat před sebe i za sebe, končetinama dělat několik věcí najednou a přizpůsobovat jízdu)
2, Secure our shoulder harness – embrace your freaky nature (nemusíš se líbit všem, Obama vyhrál o pár procent), ať se ostatní smějí (jestli se nikdo nesmejě tvýmu nápadu, není dost velkej), reduce recovery time (neúspěchy přichází a jedině velké množství neúspěchů nám ukáže že na nich vlastně nezáleží – důležitá je houževnatost a nemarnit čas truchlením)
3, Fuel the motor – Prodej je to jediné co firma v začátcích potřebuje PRODEJ PRODEJ PRODEJ, začni víc poslouchat aby si prodával líp, už víš jak prodávat – prodáváš neustále každý den. Prodávej jako John Lennon. FINDING YOUR BEST 50 – cílovka co má 50 potenciálních zákazníků, kteří z našeho businessu udělají miliardovou firmu – kdo to je pro vás?
4, Filling your empty seats – „find the best or die with the rest“, celá kapitola jak důležitý je nabírat Áčkový lidi a nezapomenout koukat na životopisy.
5, Riding in the front seat – Všechno jde za tebou – úspěchy, ale i neúspěchy (v hokeji se prohrává, vymění se trenér), nechte vést ostatní… neutáhnete všechno sami.
6, Picking up speed – (Tvoje životní priority, tvoje životní metriky, tvoje celoživotní zlepšování), viz. The Buffet method prioritization níže. Nutnost říkat ne 99 x ze 100 příležitostí.
7, Hands in the air – postav se strachu, úspěch i neúspěch tě vytrénuje k tomu nebát se. viz. Monk story níže.
8, Smile for the camera – nikdy není pozdě na to být čím chceš být, sleduj vlastní cíle a dělej co tě dělá šťastným.
Úvod
Neskutečná kniha, osobně ji preferuji před compound effectem, další knihou z autorovi dílny. Knihu doporučuji každému, kdo se chce věnovat podnikání. Kniha vás připraví na nejrůznější věci – jak se vyrovnat s překážkami v salesu, hr, rozhodování. Jak využít příležitostí a vašich silných stránek. Jak prioritizovat a jak najít cílovou skupinu.
The Buffet method of prioritization
1, Write down all your priorities
2, Narrow it down to top 3
3, Throw the rest of the list away
„If you have more than 3 priorities, than you have any“
Saying NO
The only way for your focus wont go away is you have to say no to other distractions.
„If I am presented with 100 opportunities i say no 99 times“ Waren Buffet
You have to pick carefully tho.
Everytime you say to something yes, you are saing no to something else.
Track the right metric
Money? Revenue? Maybe impact is better… BIGGEST impact.
Metrics to keep eye on
- New sales trascation
- F2F sales
- Store visits
- New database opt-in
The massive transformation formula
1, Big three goals
2, Key habbits – 2 or 3 habbits to identify should be crutial for achieving our goal
3, Track – jako s řízením auta – koukej za sebe, před sebe a přizpůsob jízdu. Cashout everyday. Track your habbits and goals
4, It takes time, practice and narrow focus to master something – Its better to read one book 32 times and apply it, than to read 32 books once and dont do the practice.
„Knowledge is not power, its the potential for power“ ITS WHAT YOU DO WITH WHAT YOU KNOW
Odměna Monk story
„Šel jsem na hřbitov a mnich se mě zeptal, jestli dokážu najít toho největšího podnikatele na světě. Přistoupil jsem k tomu největšímu náhrobku a ukázal prstem. Mnich se mi podíval pod nohy. Byl tam sotva viditelný kámen s jménem neznámého muže. Žil a zemřel, nikdy nevydělal víc než 30k USD za rok. Neměl kuráž postavit se svému strachu. Kdyby se mu postavil, byl by to ten největší podnikatel, co svět viděl.“