The Leadership Advantage


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.01.2022

The Leadership Advantage   Robert M. Fulmer, Jared L. Bleak

Strategie budování znalostí, jako jsou programy rozvoje vedení, poskytují vysoký potenciál přístupu k informacím a zdůrazňují oblasti a příležitosti ke zlepšení. Aby však bylo možné v organizacích vyvinout lídry, musí být zdroje investovány do následujících oblastí:

Budování dovedností tak, aby zaměstnanci s vysokým potenciálem byli vystaveni široké škále příležitostí a znalostí.

Budování vztahů mezi vedoucími pracovníky, manažery a zaměstnanci s cílem odstranit přirozené bariéry mezi úrovněmi v rámci organizace.


Strategie zajišťující relevanci a použitelnost pro obchodní cíle v rámci organizace

Vytvoření strategie rozvoje vedení vyžaduje čas. Aby bylo možné implementovat strategii rozvoje vedení, která trvá, musí vedoucí pracovníci a manažeři podporovat budování vůdčích dovedností, navrhovat programy tak, aby se noví lídři neustále rozvíjeli a zapojovali, a měnit politiku a rozhodování o programech tak, aby podpořili účast zaměstnanců. Neexistuje žádný model vykrajovátka pro rozvoj leadershipu.


Následujících sedm principů nastavuje kontext pro vytvoření základní strategie pro rozvoj lepších lídrů pro současnost i budoucnost.


1. Začněte s podnikáním – a poznejte požadované výsledky. Tvůrce Sherlocka Holmese, Sir Arthur Conan Doyle, začal psát své záhady tak, že se soustředil na poslední kapitolu. Záhada velkého rozvoje vedení může být právě takto jednoduchá. Když se pokoušíte vytvořit strategii rozvoje vedení, zeptejte se: "Jaký je obchodní problém, který bych chtěl řešit, a jaký je výsledek, který mi dá vědět, že moje organizace byla úspěšná?" Jinými slovy, začněte se strategickým posláním vedení, které podporuje celkovou obchodní strategii.


2. Trvejte na systémovém integrovaném přístupu. Program je zřídkakdy řešením jakéhokoli problému. Vybudování vzrušujícího programu není snadné, ale je to mnohem méně náročné než stanovení základních zkušeností, které pomáhají jednotlivcům pohybovat se v kariéře a zároveň posouvat organizaci směrem k jejím strategickým cílům. Jakkoli je to náročné, vytvoření integrovaného přístupu je zásadní pro úspěch organizace při rozvoji jejích lidí.


3. Přemýšlejte o budování organizačních schopností i jednotlivých vedoucích. Jsem přesvědčen, že „rozvoj managementu“ je mezi předními firmami mrtvý. Je zřejmé, že stále existuje strategická potřeba rozvíjet jednotlivé vůdce, ale zaměření na individuální rozvoj kromě organizační strategie jednoduše poskytuje konkurentům a headhunterům lepší lidi pro nábor. Akční učení navržené k řešení klíčových organizačních výzev může často poskytnout řešení stejně prozíravá a pragmatická jako externí konzultanti a také přispívá k rozvoji jednotlivce i organizace. Nejdůležitější je však schopnost, kterou vaši nejlepší a nejchytřejší získají prostřednictvím této zkušenosti, a že vytvoříte spojení mezi individuálním a organizačním rozvojem.


4. Naučte lidi zvládat (obchodní) výzvy, nikoli kompetence. Kompetenční modely jsou důležité, ale pouze pokud řeší aktuální a očekávané obchodní problémy. Klíčem je, aby lídři porozuměli a zvládli podnikání a aby kompetence odpovídaly tomuto podnikání.


5. Pravidelně měřte výsledky a organizační dopad.


6. Vyžadujte, aby se vysoce postavení manažeři účastnili vzdělávacích kurzů stejně jako ostatní. Vyšší manažeři se mohou domnívat, že jsou příliš zaneprázdněni na to, aby se podrobně účastnili firemních vzdělávacích iniciativ. Tato studie a předchozí výzkumy ukazují, že skutečně skvělí lídři chápou, že existuje jen málo způsobů, jak využít své úsilí a že sdílení jejich vizí je efektivnější než diskutovat o jejich učenlivém pohledu s další generací vůdců.


7. Udržujte strategii flexibilní, aby organizace mohla reagovat na změny v podnikání. Firemní řízení lidských zdrojů obvykle stanoví agendu pro hlavní programy vedení. Toto oddělení je odpovědné za zajištění toho, aby programy byly v souladu s celkovou firemní strategií a podporovaly ji. Programy divizí nebo strategických obchodních jednotek by se měly propojovat s podnikovou strategií, ale měly by také odrážet environmentální nebo konkurenční rozdíly v jejich výzvách. Program, který byl ve své první iteraci ohromně úspěšný, se může za pár let stát zastaralým, pokud nebude neustále zdokonalován a vylepšován.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: