The Green Marketing Manifesto


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 10.04.2023

The Green Marketing Manifesto   John Grant

Proč jsem si knihu vybrala?


Jelikož jsem se ve své bakalářské práci zaměřila na značku Sadalsuud House, která si na udržitelnosti staví, chtěla jsem se o ní dozvědět více. Zároveň tato kniha byla k dostání v pdf formátu a pro mě to tedy znamenalo, že ji mám kdykoliv při sobě a mohu si ji přečíst. Jelikož se v knize píše o spoustě praktických radách rozhodla jsem se některé vybrat a popsat.  


Co si z knihy odnáším? 



The Green Consumer (zelený spotřebitel) je ten, který supřednost%nuje a vyhledává produkty a služby, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Zelení spotřebitelé si často kladou otázky týkající se udržitelnosti, ekologických dopadů a etických zásad spojených s výrobou a distribucí produktů, které kupují.


The Green Challenges soubory kroků a akcí, které mají za cíl pomoci firmám při zavádění udržitelného přístupu do svého podnikání a marketingových aktivit. Jsou rozděleny do tří kategorií: Green Foundation Challenges, Green Advanced Challenges a Green Leadership Challenges. Každá kategorie obsahuje určitý počet výzev, které mají pomoci firmám posunout se ke stále udržitelnějšímu přístupu.


- Green Foundation Challenges se zaměřují na základní kroky, které musí firma podniknout, aby mohla začít s udržitelným přístupem. Například první krok se zaměřuje na to, aby firma provedla důkladnou analýzu svého stávajícího stavu a identifikovala oblasti, kde může přispět ke zlepšení životního prostředí.


- Green Advanced Challenges jsou určeny pro firmy, které už mají určitou zkušenost s udržitelností a chtějí pokročit ještě dále. Výzvy v této kategorii se zaměřují na specifické oblasti, jako například snižování emisí CO2 nebo minimalizaci využívání jednorázových plastů.




Green Marketing’s Five popisuje pět klíčových prvků úspěšného green marketingu. Tyto prvky jsou identita, informace, integrace, interakce a inovace.


  1. Identita: identita zahrnuje základní hodnoty a filozofii firmy, která odráží její vztah k životnímu prostředí. Zelená identita musí být hluboce zakořeněna v kultuře a etice firmy.
  2. Informace: informace jsou klíčové pro úspěšný green marketing. Spotřebitelé musí mít informace o výrobku a jeho dopadech na životní prostředí, aby mohli učinit informované rozhodnutí.
  3. Integrace: integrace zelených iniciativ do všech aspektů podnikání je také klíčová. Firmy musí zohlednit udržitelnost v rámci celého dodavatelského řetězce, od výroby až po distribuci a odpad.
  4. Interakce: interakce zahrnuje zapojení zákazníků do procesu udržitelnosti a podpory inovací v oblasti životního prostředí. Firmy by měly vytvářet platformy pro sdílení informací a diskuse o výrobcích.
  5. Inovace: inovace zahrnuje vytváření nových zelených výrobků a služeb, které nabízejí lepší řešení pro zákazníky a mají menší dopad na životní prostředí.


Autor dále věnuje jednu celou kapitoluthe Green marketing grid, to jsou čtyři zóny na mřížce, které ukazují, jakým způsobem produkt nebo služba ovlivňuje jak prostředí, tak i zákazníka. Blíže popsanou mřížku má ve své eseji Ludvík. 


Jelikož ne vždy je Green marketing opravdový, často se můžeme setkávat s Green washingem, tj jaká si nálepka, že například materiál trika je z eko bavlny, ale to triko stále šili děti v africe za 1 korunu na hodinu. Grant popisuje 6 kroků, jak mohou spotřebitelé získat přímé, osobní zkušenosti a interakce s výrobky a společnostmi, které se rozhodli nakoupit, což může být důležité pro budování důvěry a porozumění. 


První aspekt, návštěva farmy, od které nakupujete, zdůrazňuje, že je důležité vědět, odkud vaše potraviny pocházejí a jak jsou vyráběny, jedná se však i o vlnu či jiné materiály. Návštěvou farmy nebo výrobce se spotřebitelé mohou z první ruky přesvědčit o používaných metodách a postupech a posoudit jejich environmentální a etický dopad. To však zabere velice času a energie a ne vždy zákazník má takovou motivaci, pokud však firma zahrne tuto možnost může to vzbuzovat pocit důvěryhodnosti.


Druhý aspekt, seznámení se zemědělcem/producentem. Díky přímému jednání s producentem se spotřebitelé mohou dozvědět o jeho hodnotách, motivacích a postupech a na základě těchto znalostí se informovaněji rozhodovat.


Třetí aspekt, svědectví z první ruky od ostatních, zdůrazňuje sílu ústních doporučení a recenzí. Díky tomu, že si spotřebitelé vyslechnou informace od ostatních, kteří mají s výrobkem nebo společností přímé zkušenosti, mohou získat cenné poznatky a rozhodovat se na základě lepších informací.


Čtvrtý aspekt, přístup k lidem ve společnosti, zdůrazňuje význam dialogu a zapojení. Díky přístupu k lidem odpovědným za výrobu nebo prodej výrobku mohou zákazníci klást otázky, vyjadřovat obavy a poskytovat zpětnou vazbu, což může pomoci zlepšit kvalitu a udržitelnost výrobku v čase.


Pátý aspekt, komunita, zdůrazňuje význam spojení s podobně smýšlejícími zákazníky, kteří sdílejí podobné hodnoty a zájmy. Tím, že se spotřebitelé stanou součástí komunity spotřebitelů, kteří se angažují v oblasti udržitelnosti, mohou sdílet znalosti a zdroje a vzájemně se podporovat v udržitelnějším výběru. To jde v dnešní době pomocí sociálních sítí velmi jednoduše.


A konečně šestý aspekt, jedinečnost, zdůrazňuje význam rozpoznání a ocenění jedinečných vlastností a charakteristik výrobku. Tím, že spotřebitelé ocení přírodní nebo surový stav výrobku nebo přijmou jeho nedokonalosti, mohou podpořit udržitelnější a rozmanitější výrobní postupy a přispět k zachování kulturní a ekologické rozmanitosti. Zde mě napadl příklad, kdy penny prodávalo „ošklivou“ zeleninu, která vybočovala vzhledu ostatních produktů a byla by vyhozena. Penny se rozhodlo ji zařadit do sortimentu a prodávat i přes to.


Závěr 


Knihu lze chápat jako užitečný průvodce pro podnikatele, kteří chtějí zlepšit své zelené marketingové strategie, a pro spotřebitele, kteří chtějí lépe pochopit a podpořit udržitelné výrobky. Je zde velice lehce popsáno spoustu přístupů a rad. Pokud by se někdo ve svém podnikání chtěl zabývat udržitelností a jak jizakomponovat do strategie určitě doporučuji přečíst.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: