V současnosti jíme, spíme a dýcháme nově objevené náboženství všeho ‚zeleného‘. Ústředním bodem odpovědnosti je průmysl a obchod, přičemž každý se nyní snaží vytvořit svou „ekologickou“ obchodní strategii. V souladu s tímto povědomím se hodně diskutuje o „zelené marketingové příležitosti“ jako prostředku, jak naskočit do rozjetého vlaku. Potřebujeme najít udržitelnou marketingovou strategii, která skutečně přináší zelené cíle, nikoli zelená témata. Marketéři se musí vzdát mnoha způsobů a přístupů, které dávaly smysl čistě z komerčního hlediska, ale které jsou z dlouhodobého hlediska neudržitelné. Skutečný zelený marketing musí jít nad rámec reklamních modelů, kde záleží jen na tom, aby značka dobře „vypadala“; potřebujeme zelený marketing, který dělá dobře. Hype už nebude fungovat; když lidé kupují „zelené“, chtějí vědět, že skutečně přispívají k řešení globálních problémů životního prostředí.
Poznatky, které byste si měli odnést z Manifestu zeleného marketingu
· Spotřebitelé stále více chtějí, aby se jejich nákupy započítávaly do řešení globálních problémů.
· Snižování spotřeby a vytváření zisku nemusí být v rozporu.
· Sítě Web 2.0 inspirovaly nové způsoby myšlení o podnikání.
· Zelené produkty musí soutěžit na základě tradičních výhod pro zákazníky.
· Propagujte závazek vaší společnosti k udržitelnosti vytvářením zásad, ze kterých plynou nové standardy a způsoby podnikání.
· Podpořte ekologické závazky své společnosti partnerstvím s charitativní organizací.
· Vzdělávejte zákazníky o tom, jak konkrétní produkty zapadají do udržitelnějšího životního stylu.
· Použijte trvalou kvalitu, klasický design, sdílené nadšení z nabídky a další atributy, stejně jako ekologické výhody, abyste umístili svůj ekologický produkt.
· Někdy může pro zelené nápady fungovat i vytváření „nové cool“ módy, kterou musíte mít.
· Přetvářejte kulturní mýty a domněnky, abyste vydláždili cestu velkým změnám životního stylu.