The Brand Gap


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.04.2024

The Brand Gap   Marty Neumeier

Kubovo týdenní žvásty #45


The Brand Gap


Proč ji?



Knihu The Brand Gap jsem si vybral za účelem lepé pochopit důležitost brandu v dnešní době a na co bychom si z pohledu vlasní firmy měli dávat pozor, abychom byli úspěšnější, než konkurence a rezonovali v naší cílové skupině.


Co jsem si odnesl?


Hlavní myšlenka, že v dnešním vysoce konkurenčním trhu jsou tradiční přístupy k značce méně efektivní a je třeba nový přístup k vytváření silných a soudržných značek, které rezonují se zákazníky, rezonuje i se mnou.


Propast mezi strategií značky a jejím provedením, kterou autor popisuje jako "propast značky", mě inspirovala k přemýšlení o tom, jak mohu v našich projektech překlenout tuto vzdálenost. Zavedení pěti disciplín značení - odlišení, spolupráce, inovace, ověření a pěstování - mi dalo rámec, díky kterému mohu lépe strukturovat moje úsilí a strategie v oblasti brandingu.


Diferenciace je pro mě klíčová. Uvědomil jsem si, že musíme svou značku jasně odlišit od konkurence, aby byla úspěšná. Kniha zdůraznila důležitost kreativity nejen v estetice, ale jako obchodního nástroje používaného k řešení problémů a vytváření hodnoty. Toto pojetí kreativity mi otevřelo oči k možnostem, jak aplikovat kreativní myšlení napříč všemi aspekty značení.


Přemýšlení o značce jako o osobě s vlastní osobností, přesvědčeními a hodnotami mi pomohlo lépe pochopit, jak vytvořit relatabilní a emočně rezonující značku. Tento přístup je pro mě velmi užitečný, protože mi pomáhá vytvářet hlubší a smysluplnější vztahy se zákazníky.


Jak již naznačuje celosvětový trend i kniha samotná, vracíme se postupně k jednoduchosti v brandingu. Ve stále složitějším světě je schopnost jasně a stručně komunikovat hodnotový návrh značky neocenitelná a může nám dát konkurenční výhodu.


Inovace, je z dalších pěti klíčových disciplín, kterou kniha zdůrazňuje. Uvědomil jsem si, že inovovat neznamená jen přinášet nové produkty, ale také hledat nové způsoby, jak komunikovat a budovat vztahy se zákazníky. To vyžaduje neustálé přehodnocování a přizpůsobování naší značky, aby odpovídala měnícím se potřebám a očekáváním našich zákazníků.


Spolupráce je další klíčovou disciplínou. Uvědomil jsem si, že silná značka vyžaduje soudržný přístup napříč všemi aspekty podnikání, od produktového designu po marketing a zákaznický servis.


Ověřování, proces používání tržního výzkumu k zajištění, že směřování značky rezonuje s naším cílovým publikem.  Toto mi může lépe pochopit naše zákazníky a zajistit, že naše značkové poselství je pro ně relevantní a přitažlivé.


7 kritérií dobrého jména



  1. Výraznost - odlišuje se od ostatních, lze ho v řeči a textu snadno rozeznat?
  2. Stručnost - je dostatečně krátké, aby se dalo snadno zapamatovat a používat? Nedojde k redukci na přezdívku? Z dlouhých jmen se často stávají iniciály.
  3. Výstižnost - vystihuje jméno předmět podnikání firmy?
  4. Snadný pravopis a výslovnost - dokáže většina lidí jméno správně napsat a vyslovit?
  5. Líbivost - budou ho lidé rádi používat?
  6. Široká použitelnost - vzbuzuje určitou vizuální potřebu a dá se používat dalšími způsoby? Nejlepší jména poskytují nekonečné možnosti grafického zpracování.
  7. Snadnost ochrany - může být obchodní značkou? Má volnou webovou doménu?



Závěr


Kniha The Brand Gap mi poskytla nejen teoretické poznání, ale také praktické rady, jak značky mohou vytvářet silné vazby se svými zákazníky a odolávat zkoušce času. Jsem rád, že lépe chápu důležitost a podstatu Brandu a díky tomu lepší představu, jak uchopit do budoucna náš hlavní projekt Z-FOUND, u kterého nás přesně tohle čeká. Dávám dobrý palec hore a těším se, až budeme vše využijeme v projektu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: