The Brand Gap
Již skoro rok buduji brand Chew It, minimalistických hraček pro psy v barvách, které vidí. Avšak stále si myslím, že to nedělám úplně dobře a je co zlepšovat. Proto jsem se rozhodl přečíst tuto knihu
Brand tvoří zákazník ne my, protože to tak chceme. Brand je abstraktní a obrovský pojem. Je to dobrý pocit zákazníků. Pokud brand vzbuzuje emoce a sdílí ho více lidí, případně nějakou myšlenku, tak pak je brand na světě.
Diferenciace
Je důležitá dbát na jasnou odlišnost od konkurence. Zároveň je vhodné znát odpověď na otázky (Kdo jsme? Co děláme? Proč na tom záleží?) Jedině pokud máme odpovědi, tak máme značku. Chew It -> Jsme online psí hračkářství / Šíříme minimalismus mezi psy a jejich majitele. / Dbáme na barvy našich produktů, aby byli v barevném spektru, co pejsci skvěle vidí)
Spolupráce
Je vhodné společně používat storyboardy a prototypy. Důležitá je spolupráce napříč týmy. V Chew It jsme spolupracovali s naším týmem například při tvorbě směru obsahu na sociální sítě. Ale také jsme několikrát spolupracovali s influencery nebo závody pro psy.
Inovace
Cílem je vyvolat zájem, ne přesvědčit. Neměli bychom se držet zajetých kolejí, ale na jejich základě zkoušet stavět a vylepšovat. Je důležité držet krok a inovovat neustále. V Chew It jsme inovovali například náš obsah na sociálních sítích, děláme ho nyní z ¾ edukativní a zábavný a z ¼ prodejní. Zároveň jsme inovovali náš sortiment a zavedli takzvané sety na míru, kdy máme sety hraček pro každé povahy psů (Kousač, Chiller, Provazomilec, Einstein …)
Validace
Důležité je získávat zpětnou vazbu od zákazníků a aktivně ji zpracovávat. Důležitý je kvalitativní průzkum (kvantitativní není efektivní). Dostatečnost vizuálů se dá ověřit zakrytím loga na jakémkoliv vizuálu, pokud osoba pozná, o jakou značku jde i bez jména, je vizuál ideální. V Chew It zde trošku pokulháváme, jelikož se nám od našich klientů moc zpětné vazby nedostává. Z toho hodnotíme, že jsou spokojení, když by nebyli, tak se pravděpodobně ozvou. Avšak zpětnou vazbu získáváme od našich známých, co mají psy. Nikdy jsme však nepřemýšleli nad validací loga a jiných součástí brandu.
Kultivace
Je přímo žádoucí budovat silnou vazbu se zákazníky. Aktivně je zapojovat například do různých soutěží, aby se mohli stát součástí brandu. Je také podstatné nebýt přímo dokonalý, ale spíše lidský. Důležitý je ale progress.
V neposlední řadě je dobré se soustředit na svou věc. Pokud je trendy zrovna nějaké zboží, není vhodné se odklánět od našeho hlavního. Například bychom přestávali prodávat psí hračky a začali prodávat fidget spinnery. Takovéto výkyvy mohou celý brand zničit.
ATP
Je popsané v každém kroku této spirály. Jako akční krok musíme máknout na části validace a získávat více zpětné vazby přímo na náš brand, nejen produkty. Málo propagujeme, že hračky jsou v barvách, co vidí psi. Jelikož když se na to zeptám, málokdo to ví. Tudíž je pro nás důležité začít tlačit tuto myšlenku více.