Team Coach's Best Tools


3 body

Hodnocení: 98.4 %

Přidáno: 26.04.2023

Team Coach's Best Tools   Johannes Partanen

Chcete-li zjistit více o teorii z knihy, vřele doporučuji přečíst esej Adama Rypla (je skvělá i pro zopakování nabytých znalostí). 

 

Knihu jsem si přečetla především v zájmu našeho týmového cíle, i pro lepší pochopení nástrojů, jež využíváme k učení v Tiimi. Musím uznat, krásný Teamprenére, tahle kniha ti vyjasní záhady, proč se učíme tak jak se učíme. 

 

Které lepší pochopení přinesla kniha mě? 


Kniha je rozdělená do 3. částí  

  1. Rocket Model 
  2. ATP model 
  3. Supporting tools 

Za mě na sebe tyto části skvěle navazují. 


Rocket Model je pro nás něco jako učební osnova, která je poskládaná tak, abychom si nejdříve vybudovali pevné základy, a pomocí nich můžeme postupovat dál nahoru (až mezi hvězdami 😊). 

Skládá se ze 3 částí: 

Pravá část náleží v zodpovědnostech každého Teamprenéra. Každý z nás by měl chtít rozvíjet sám sebe, své vědomosti a dovednosti. 

V levé části nalezne své povinnosti kouč, který pak společně s Temprenéry (pravou částí), pracují na vytvoření spolupráce se zákazníkem (navázání vztahu a společné vize). Aby byla spolupráce pravé a levé části podpořena - spojují je 2 podpůrné procesy. A to procesy týmového koučování a financí (viz obrázek). Můžeme si to představovat jako maltu, která spojuje dvě cihly dohromady, aby pevně drželi. 

 

 

 

Jádro procesů Rocket modelů, se znázorňuje pomocí matice, navržené Ikujirem Nonakou a Hirotaky Takeuchi. 

 

2 čtverce napravo popisují explicitní vědomosti (což jsou ty, které už jsou někde sepsané-teorie) 

2 čtverce nalevo popisují tacitní vědomosti - ty jsou skryté v každém z nás či v kultuře týmu, odráží se v našich návycích, pracovních postupech. Je to, to jak věci děláme 

2 horní čtverce vyjadřují Dilog -> nové ideje jsou vytvářeny, skrze společného sdílení našich myšlenek 

2 dolní čtverce reprezentují Learning by doing – tedy to, jak převádíme nabyté znalosti do činu, praxe. 

Okolo každého procesu se nachází 3 kruhy. Představme si celou matici (velký čtverec, z těch 4 malých) jako jezero, které se rozproudí tím, že tam hodíme kámen (3kruhy).  První nejmenší kruh je pohled Teamprenéra a jeho týmové společnosti, druhý kruh je pohled Tiimiakatemie která je tvořena týmovými společnostmi a třetí kruh je celý network Tiimi – Tiimiakatemie Learning Network 

 

Tato matice je základem Rocket modelu, kde získáváme stickery, díky převedení teorie do praxe. A tato matice nám popisuje postup, jak na to. (je to taktika, jak postupovat, tak abych získal dané vědomosti a zkušenosti) 

 

 

 

Applying Theory to Practise (ATP Model) 

,,A drop of water hollows out the stone, not by force, but by frequent dripping.” 

(aneb je to proces neustálé práce, celou porci svíčkové taky nesníme na jedno spolknutí, a tak jak si užíváme jídla kousek po kousku, bychom si měli rozdělit i práci) 

 

ATP část obsahuje nástroje, které nám mají pomáhat s plněním Rocket modelu a naším učením. 

 

Jak napovídá název, je to proces převádění teorie do praxe. Tzn, než začínáme jakoukoliv činnost, měli bychom vědět proč a co od dané akce chceme získat. Poté si rozplánovat jednotlivé krůčky, pro dosažení toho, co jsme si na začátku před-přáli. Teď víme, co a jak, tak se můžeme vrhnout do akce. A pro důkaz (zároveň takový suvenýr) si můžeme sepsat rexlexi (můžeme to pojmout jako dopis kámošovi. ,,Ahoj kámo, to mi neuvěříš, plánoval jsem..... a pak se stalo....příště to radši udělám takhle...”. Tak so toho pochlubte se) 

 

Mezi učící se dokumenty nám slouží- Pre-motorola, Learning Contract, Reading plan, Post-motorola. 

Tyto nástroje nás doprovází už od začátku studia. V knize se píše význam těchto dokumentů, i význam který plní. Doporučuji přečíst, ukáže Vám to i jak na sepisování těchto dokumentů. Mini sneak-peak k Pre-motorole. 

 

 

 

A na závěr náš měřič Supporting tools 

,,We must be the change we wish to see from the world.That requires us to be courageous and single-minded.” - Mahatma Gandhi 1947 


Díky Supporting tools se stávají naše usílí viditelná, jelikož můžeme pomocí nich, zaznamenávat milníky našeho pokroku. 

Patří mezi ně např. Skill profile, 360 stupňová zpětná vazba. 


Hl. myšlenka, kterou si odnáším:

Základem vzdělávání v Tiimi, je dělání a poté musí následovat reflexe.


ATP 

Na knihu Team Coaches best tools jsme realizovali v našem týmu Training session. Ze kterého, jsme si jako tým určili akční krok, se zaměřit na větší využití Skill profilu, konkrétně promítnutí jednotlivých dovedností do našich Training session. Vzniklo propojení akční skupiny na Rocket model s Management group, abychom skrze spolupráci, dosáhli vymyšlení účinnější strategie na plnění Rocket modelu. 

Za mě individuálně, bych chtěla lépe zapracovat na mém Learning contractu, konkrétně v nalézání strategie na plnění mých cílů v LC. Zároveň bych chtěla více propojit svůj výběr knih s dovednostmi, které řeším a obohatit tím tak můj Reading plan o tituly, s daným tématem. 

 



Hodnocení: 98.4 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: