Team Academy vznikla, protože trh potřeboval studenty s novými dovednostmi. Mezi tyto dovednosti se řadí například schopnost aplikace teorie do praxe nebo schopnost celoživotního učení. Mezi charakteristiky absolventa Team Academy patří, že je vnitřně motivovaný, měl by si umět nastavovat cíle a dosahovat jich, a neměl by se bát jít do neznámého. Tradičnímu systému vzdělání chybí sebeřízení, protože většina věcí je předem daná a student postupuje slepě podle systému.
Experimentování a testování je nejdůležitější částí procesu učení podle J. Partanena.
Znázorňuje to Learning Cycle podle Kolbova modelu:
Experiences -> Thoughts -> Concretizing -> Experimenting ( představte si to v kruhu)
Díky projektům mohou studenti aplikovat teorii do praxe, a to vede k získávání nových zkušeností. Dále pak díky zkušenostem vzniká nové vědění, které je konkretizováno v dalších projektech.
„Learning by doing“ patří mezi základní pilíře vzdělávání v Team Academy. Při dělání praktických projektů studenti využívají k získání know how odborné knihy nebo zkušenosti, které si sdílí mezi sebou v týmech a komunitě.
Stupně učení: Team Academy by nemohla fungovat bez jednotlivce, stejně tak ale potřebuje jednotlivec podporu od komunity.
Individuální učení: učení, ve které figuruje sám jednotlivec a jeho znalosti a dovednosti.
Týmové učení: učení jednotlivce je podpořeno celým týmem a sdílením know how.
Organizace: prostředí organizace se snaží podpořit učení jedince a poskytovat mu k tomu adekvátní pracovní prostředí.
Network: vědění by nemělo zůstávat pouze na úrovni organizace, ale mělo by se šířit skrz organizace po celém světě.
Proč se pracuje v týmu? V dnešní společnosti je třeba, aby jedinec dobře ovládal týmovou práci, jelikož se v týmech hodně spolupracuje. Zároveň je také práce v týmu efektivnější a přináší hlubší výsledky než práce pouze jednotlivce.
Team Academy je živoucí komunita, která se neustále rozvíjí a učí. S tím souvisí i to, že někdy může padnout na dno. Krize je ale důležitým prvkem pro vývoj týmu. Je třeba se soustředit na nový projekt nebo úkol a díky tomu projít skrz krizi a pokračovat dál.
Osobní mistrovství: Podle Petera Senge nejde jen o to, jaké máme dovednosti ale také o to, jak se cítíme jako lidé. Do těchto pocitů také zapadají naše hodnoty a růst osobnosti. Nejdůležitější částí je stanovit si cíle a tvrdě pracovat, abychom jich dosáhli. Prostředí Team Academy se snaží podpořit jedince v tom, aby dělal opravdu to, po čem touží. Hodně lidí do tohoto studia přichází s tím, že nevědí, co vlastně chtějí nebo jsou hodně ovlivněni okolím. Tady mají šanci se nad sebou zamyslet, spoustu věcí si zkusit a proniknout do svého nitra.
ATP
Čas na změnu? Ano. V ideálním případě by se studenti měli chtít sami od sebe vzdělávat a učitelé by se přesunuli do role kouče nebo facilitátora, aby podporovali studenty v jejich vzdělávacím procesu. Jak jsem zmínila na začátku eseje, tak svět se změnil a vyžaduje lidi, kteří umí fungovat jak samostatně, tak v týmu a zároveň dychtí po novém vědění a umí tento vzdělávací proces zvládnout. Ve firmách je vyšší důraz na volnost a direktivní styl řízení již není v kurzu. Nové a nové informace neustále přibývají, a tak ani není možné, aby se student všechno naučil ve škole a stejně bude muset se vzdělávacím procesem pokračovat celý život. A pro to je tu studium Team Academy, které pomáhá studentovi se rozvíjet a učit.
Potvrdila jsem si svoje uvědomění z dřívějška, že Team Academy je obrovský a poměrně i složitý systém vzdělávání, který ale nabízí mnoho možností, jak se realizovat. Vím, že my jako první ročník jsme realizovali jen část z toho, co tento systém nabízí. Nemyslím si ale, že je to chyba, za kterou bychom se měli stydět. Tento systém se bude budovat několik let a každý nový příchozí Teampreneur do něj přidá svůj díl. Stejně jako jsme svůj základní kámen přidali i my.