Proč jsem si knihu vybral?
Již delší dobu jsem chtěl více pochopit samotné sociální sítě ne jako uživatel. O této knize jsem něco málo slyšel a pevně jsem věřil, že se přiblížím k využíváním sítím jako firma a jakou sílu v sobě skrývají.
Key sentences:
“45 % světové populace je na sociálních sítích. Polovinu svého života je online.”
”U své komunity nabudit pocit “To chci zažít na vlastní oči.””
”Popisky si vždy pošeptejte-zbavíte se zbytečných slov.”
Co jsem si uvědomil?
- V dnešní době načerpáme skoro trojnásobek informací za krátký čas. (v minulosti načerpat stejné množství informací trvá třikrát více)
- Sítě mohou být jedním z hlavní příčinou návalu zákazníků.
- Sítě rostou rychleji než samotná televize. (ta je už boomer – dost domácností televizi již nevlastní)
- “Vždyť socky tě nic nestojí” – lež, stojí čas a i samotné peníze (fotky, editoři, copywriters…)
4 základní dovednosti:
ZAUJMOUT
- Na sociální sítě se díváme z důvodu, že se chceme nějaké informace dozvědět první a být tak v obraze.
- Měli bychom potencionálního zákazníka na okamžik zastavit a bleskově přesvědčit, že jejich strávený čas za naše informace stojí.
o Příspěvky: nabité emocemi, šokující, výstižné, výjimečné, komunitní.
- Lidé se jdou na socky bavit.
NASLOUCHAT
- Naslouchat svému publiku, mluvit s nimi, zajímat se o ně.
- 4 první příspěvky by měli prozradit váš koncept, kterým se zaobíráte na sociálních sítích.
VYPRÁVĚT (obsahový marketing)
- Nesmí smrdět “marketinštinou”, měl by mít přidanou hodnotu pro fanoušky (pochopí ho i blbej)
- Využívat co již fungovalo, nevytvářet znovu kolo.
VYHODNOCOVAT
- Výsledky, společně jako u SMART cílů jsou opravdu potřeba, měli bychom tedy vyhodnocovat.
- Většina sítí disponuje i s tzv.; “insides” kde máme veškeré dostupné informace k dispozici.
o Sám jsem si tuto funkci vyzkoušel, začal jsem postovat na instagram a všechny potřebné informace, jako jsou počet zobrazení, oslovené profily, jak moc jsme se polepšili ohledně minulého měsíce…
Co použiju v praxi?
Využívat smart cíle v sociálních sítích není od věci. Uvědomil jsem si, že sociální sítě nejsou pro naší konkurenci (nechceme být lepší než konkurence), ale jsou pro naše fanoušky.
Měli bychom na “sockách” prezentovat naše behind the scenes, lidi se rádi dozvídají věci, které se jen tak nedozví.
Nemít stejné příspěvky na stejných sítích – přizpůsobit obsah dané síti (ze začátku IG a FB)
Emoce prodávají – nic nového.
Nevyužívat fotky z fotobank – pokud použijeme reálnou fotku, bude více věrohodnější a zároveň nám udává trend v našem jméně (vyfocená osoba se bude taky moc ráda prezentovat apod.)
Závěrem
Chtěl bych podotknout, že rozhodně chápu, proč je tato kniha za 1 bod, většinu z těchto informací, jak sociální sítě fungují jsem věděl, přece jenom, má generace na sockách vyrůstala.