TEAM ACADEMY: A true story about a community that learns by doing


3 body

Hodnocení: 60 %

Přidáno: 10.01.2022

TEAM ACADEMY: A true story about a community that learns by doing   Niina Leinonen, Johannes Partanen, Petri Palviainen

Proč jsem si knihu vybrala ?


Párkrát se u nás v týmu o této knize mluvilo a vím, že ji zmiňovala Nikuš, jako takovou Tiimi příručku, kterou by doporučila přečíst hned jako první knihu. Byla jsem z toho trochu zmatená, protože jsem si myslela, že tou knihou by měl být dialog, ale kupodivu měla pravdu. V neposlední řadě mi Milan prozradil, že se jedná o knihu do 100 stránek, která je nahraná na disku a hlavně má hodnotu 3 bodů. 


Co si z knihy odnáším ?


Část první - What is the team academy? 


V začátku zde autoři (Niina, Johannes, Petri) popisují proč se rozhodli změnit koncept vzdělávání a jak ho hodlají přeformovat. Zde mě zaujala myšlenka cíle TA, kdy se snaží jedince povzbudit a dostat ho individuálním i týmovým vzděláním do fáze, kdy bude se svým pracovním prostředím spokojený. Bude si umět nastavit své vlastní hranice a cíle a bude je schopen sám plnit. 


Zmiňuje se zde i o SECI modelu, díky kterému přeměňujeme tacitní (=přijmeme znalost, ale ještě ji nevidíme, přečtu si o daňových přiznáních, ale ještě jsem ho nezkusila podat) znalosti v explicitní (=získanou znalost již využiju, podám daňové přiznání). Jednodušeji řečeno applying theory to practice.




Část druhá - Learning community


Zde popisujeme důležitost komunity a týmu. Píše o fázích, kterými si každý tým projde, ať už se jedná o celtovým či pouze projektový tým. 

Zaujalo mě zde, že díky týmu můžeme brát ohled na všechny styly učení, protože jedinec se vzdělá sám ve svým zvoleným odvětví a to poté nadšeněji předá týmu, kdežto ve škole nám pouze diktují, co se máme naučit a pro nás je to pouze otrava. 

Neučí nás pouze pracovat jako já, ale učíme se i přizpůsobovat ostatním. Sama na sobě vidím, že díky Tiimi jsem více trpělivá a otevřená novým možnostem, protože sem si uvědomila, že nemůže být pořád vše pouze o mně. 


Přidávám obrázek druhů učících se stylů a docela mě pobavilo, že v každém z nich již vidím někoho od nás z týmu, ač tyto “fáze” “role” nejsou pevné, přeci jen už se jako tým nějakou dobu formujeme je jednodušší určit, kdo je kdo a také k tomu člověku tak přistupovat. 



Zde mi utkvělo v hlavě, že v nových týmech ve Finsku dostanou peníze na vybavení své kanceláře a je pouze na nich, co si vyberou. To zatím u nás nemáme, ale s naším stylem rozhodnosti, bychom ještě teď nebyli dohodnutí, co si pořídíme.


A pobavilo, že tým v nejlepší fázi vývoje je “Hot Group”. Jedná se tým, který je silně namotivován k výkonu. Nemusí být zrovna v symbióze, ale jejich motivace k cíli je tak silná, že odvádí skvělé výsledky. Tým vydrží do doby trvání projektu. 


Část třetí - Learning individual


Všichni, co jsou součástí Tiimi, dříve nebo později poznají, že self-leadrship je dosti důležitý. Je pouze na nás, jak svůj čas investujeme, ale pokud nejsou vidět výsledky, brzdíme sami sebe i tým. 

Pomocí individuálního vzdělání se snažíme dosáhnout osobního mistrovství. K tom by nám měli napomoci nástroje jako LC - zde si vytváříme závazky sami se sebou, projekty - díky, kterým získáme zkušenosti a zjišťujeme, jakým směrem bychom se v životě chtěli vydat v rámci práce. 

Dále se vyvíjíme se pomocí sebevzdělání, týmu, projekty, zákazníkům, coachum a TA odměnám, která u nás může být například sticker v RM.


Část čtvrtá - Coach - manager of learning and leader of the community 


Shrnula bych ji příslovím “Daruješ-li člověku rybu, nakrmíš ho na jeden den, naučíš-li ho lovit, dáš mu potravu pro celý život.”


Jako jednu z nejtěžších výzev vidím hned první krok vzbudit v jedinci zájem o učení/seberozvoj. Zase jakožto dost paličatého člověka mě jen tak něco nepřesvědčí, ale ve chvíli, kdy jsem doopravdy pochopila a přijmula fakt, že informace z knih dokážu využít během TS či na našich BG, začala jsem se o vzdělání zajímat sama od sebe. 


Schéma životnosti kouče. 


ATP





Hodnocení: 60 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 13.01.2022 - 10:18


Tvá esej mě těší - že se už zajímáš o vzdělání sama od sebe a že jste převzali odpovědnost za vaše vzdělávání do vlastních rukou.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: