Týmový koučink


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.03.2024

Týmový koučink   Eva Mohauptová

Týmový koučink

Eva Mohauptová

Pokud bych měl jmenovat jednu věc, kterou mi Tiimi dala a vím, že bude náročné se jí učit po Tiimi někde mimo, tak je to koučování. Právě proto chci z koučování vytěžit maximum, dokud to jde. Zaujala mě tak i tahle knížka.

Koučink je opravdu něco náročné, jelikož je to přesně ta disciplína, kam nepatří emoce. Po celou dobu musí být kouč nad věcí a nestranný.

Co mě hodně zaujalo a mám takový pocit, že jsme na to v týmu moc důraz nekladli. Tak je myšlenka, že skupina roste lépe, pokud se věnujeme rozvoji jednotlivcům. Tady si dovolím navázat typicky na týmový cíl. Celé 2 roky jsme se snažili hnát za nějakým „společným“ cílem, který ve finále ne každý sdílel. Zároveň jsme se věnovali spíše týmu jako subjektu než jeho jednotlivcům. Myslím si, že to říkám celkem dlouho, že by bylo fajn podporovat jednotlivce, protože to by náš tým udělalo jedinečným. K čemu je tým plný 13 stejných lidí? Různorodost je právě ta silná stránka týmu.

Výsledkem koučinku je realizace výstupu. Koučink nikdy nemá význam, pokud si nestanovíme akční kroky, které následně realizujeme.


Tým vs. Pracovní skupina

Osobně si stále myslím, že je to hrozné slovíčkaření. Kdykoliv se u nás v týmu řeklo, půlka lidí byla frustrována, že jsme pracovní skupina. Nerozumím, proč se tolik vázat na slova. Důležité je si to tu užít a společně se vzdělávat, ne se dohadovat nad názvoslovím. Nicméně dle knížky je tým, pokud je mezi členy vzájemná závislost na jejich práci. Myslím si, pokud mám tedy slovíčkařit, že tým jsme. Společně si pomáháme, abychom měli zkoušky a celý proces učení snažší. Vzděláváme se spolu a předáváme si zkušenosti. Avšak u projektů, kde máme všichni individuální, což na ploché struktuře je dle mého názoru špatně, tak tam nám to trochu pokulhává.


Osobní odpovědnost

Při týmové práci je to opravdu náročné, jelikož se stává, že každý si myslí, že je to odpovědnost někoho druhého. U nás se to typicky děje u zkoušek.


Jak poznat progress v učení se

Umíme podávat zpětnou vazbu a přijímat.

Hledáme způsob, ne důvod.

Stojíme si za svým a umíme to říct otevřeně.

Umíme definovat témata a výstupy, které chceme.


ATP

Tato kniha je jedna z dalších, ke kterým jsem se měl dostat dříve. Nyní je hodně těchto věcí v týmu již zaběhlých, a tak zjišťuji teorii až zpětně. Rozhodně si myslím, že jsme tým a zároveň jsme i jako jednotlivci zodpovědní. Od třeťáku jsme docela i začali klást důraz na jednotlivce a jejich cíle a preference, což je naprosto skvělé. Ve třetím ročníku mě Tiimi rozhodně baví nejvíce, jelikož už fungujeme velice přirozeně a zkrátka lidsky na pohodu. Máme pro sebe více pochopení a podporujeme i jednotlivce.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: