Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Ke knize jsem se dostala náhodou skrz ČZU knihovnu, když jsem hledala teoretické podklady pro zkoušku z firemní identity, nakonec jsem ji na tuto zkoušku nevyužila tolik jak jsem očekávala avšak posledních pár měsíců jsem ji hojně využívala v práaci PR manažera.
Autorka nabízí praktické rady a návody na vytvoření účinné strategie sociálních médií, včetně informací o výběru vhodných platform, tvorbě obsahu a správě online komunity. Kromě toho kniha obsahuje i řadu studií případů a praktických ukázek nejlepších postupů.
Důležité pojmy:
Přítomnost značky- přístup hero, hub, help
Rámec VMOST
VMOST (Vision, Mission, Objectives, Strategies, Tactics) je rámec strategického plánování používaný v obchodní sféře k definování a realizaci cílů a plánů organizace.
Rámec VMOST pomáhá organizacím vytvářet strategický plán, který je zaměřený na dosažení konkrétních cílů a v souladu s vizi a posláním organizace.
Měření úspěchu sociálních médií
Liší se to podle toho, jaké jsou cíle dané organizace a co chce organizace pomocí sociálních médií dosáhnout. Některé běžné ukazatele úspěšnosti, které lze sledovat na sociálních médiích, jsou například:
1. Počet sledujících a interakcí: lajky, sdílení, komentáře, zprávy a další interakce. Toto vše může být použito jako indikátor úspěchu sociálních médií. Větší počet sledujících a interakcí zpravidla naznačuje větší angažovanost publika.
2. Konverze a prodej: Pokud organizace používá sociální média k prodeji produktů nebo služeb, lze sledovat počet konverzí (tj. akcí, které organizace chce, aby uživatelé provedli, např. nákup) a výši tržeb, které byly přímým důsledkem kampaní na sociálních médiích.
3. Dosah (reach) ukazuje, kolik lidí vidělo příspěvky organizace na sociálních médiích. Čím větší je dosah, tím větší je pravděpodobnost, že se příspěvky organizace dostanou ke správnému publiku.
4. Zainteresovanost (engagement) může být měřena jako procento uživatelů, kteří interagují s obsahem organizace vůči celkovému počtu sledujících. Vyšší zainteresovanost ukazuje, že publika se organizace líbí a angažuje se s jejím obsahem.
5. Zpětná vazba může být získávána prostřednictvím průzkumů, anket nebo přímého kontaktu s uživateli sociálních médií. Tato zpětná vazba může pomoci organizaci zlepšit své služby nebo produkty, což může vést ke zvýšení loajality zákazníků.
Cesta zákaznka v dig. marketingu
Kniha je dobrým zdrojem informací pro každého, kdo chce lépe porozumět tomu, jak správně využívat sociální média pro svou týmovou společnost či projekt.