Strategický management


0 b.

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 25.04.2023

Strategický management   Vladimíř Žáček a Jan Bauer


Kniha je psána spíše jako odborná učebnice, která se zaměřuje na konkrétní podložené informace a know-how bez filozofické omáčky okolo. Kniha se zaobírá strategickým managementem a plně se v tomto tématu soustředí na techniky, metody a přístupy, které ve strategickém managementu ověřeně fungují.


Kniha začíná stanovením základních pojmů z oblasti strategického managementu a nastiňuje historii tohoto manažerského odvětví. K tomu následně dodává proces a hierarchii strategického managementu v organizaci, kdy představuje podnikatelskou, korporační, business a funkční strategii.


Dále se dostáváme k pojmům podniková vize, mise, cíle a strategie, kdy jedno vyplývá z druhého a to přesně v tomto pořadí. Autoři zde vysvětlují důležitost daných pojmů pro strategii, která zní ve zkratce “Když podnik neví, co je zač, a nemá daný směr a cíl kam kráčet, nemůže ani existovat strategie pro naplnění takového cíle”.


Dále se kniha soustředí na analýzu obecného prostředí skrze SLEPTE analýzu, což je rozšířená obdoba STEP analýzy. Poté následuje analýza oborového (či konkurenčního) prostředí skrze použití Porterova modelu 5 sil. Také zde najdeme Mintzbergových 5P, S-C-P model, R-C-P model či techniku ETOP.


Následně se kniha vrhá na anlazýhu vnitřního prostředí, kde se zprvu soustředí na procesní a vývojové faktory uvnitř podniku, a teprve poté rozebírá klasické metody typu SWOT analýza a  metoda scénářů či méně známé metody jako jsou model 7S, model šesti kategorií nebo Leavittův model.


Z toho nám pak v knize koherentně vyplývají metody pro hodnocení strategické pozice podniku typu BCG matice, matice GE a analýza životního cyklu produktu. Po všech těchto analýzách a metodách se v knize dostáváme na závěr, který představuje formulace strategie.


Kniha mi úžasně posloužila při psaní teoretických východisek do své bakalářské práce a zároveň mě obohatila o spoustu nových praktických metod a technik, které jsem do té doby neznal.


Knihu musím doporučit všem, kteří se alespoň trochu zabývají strategií v podnikání, protože tyto metody opravdu skvěle fungují, řadu z nich jsem si ověřil v praxi a pomohli mi pochopit situaci ve svém vlastním podnikání a najít vhodnou strategii do budoucna.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: