Knihu doporučuji všem, kteří potřebují praktické know-how z oblasti podnikové strategie a kteří nutně nepotřebují příliš omáčky okolo. Knihu jsem si vybral jako podklad k mé bakalářské práci a byla jedním z mých dvou hlavních zdrojů informací jak pro teoretická východiska, tak i pro praktickou část.
Kniha začíná pojednáním o tom, co je to vlastně management, manažer a co znamená pojem řízení. Po ukotvení základních pojmů se dostává ke kapitole 2, kde se zabývá podnikem, jeho posláním a cílů. Zde se setkáváme s pojmy životní cyklus podniku, vize, mise a strategické cíle. Zároveň zde autoři představují vliv zájmových skupin uvnitř podniku, které zvláště u větších korporací mohou svým sobeckým jednáním způsobit fatální následky.
Kapitola 3 představuje koncept vnějšího prostředí a toto téma dále analyzuje v kapitole 6. Zde se setkáváme s pojmy STEP analýza, scénáře, analýza hybných sil v odvětví, Porterův model 5 sil a podobně.
Následuje konkurenční výhoda podniku a analýza vnitřního prostředí.Zde se nám propojuje know-how s Porterovými pěti silami, když se s knihou zaměřujeme na analýzu hodnotového řetězce, SWOT analýzu či BCG matici. Dále zde můžeme nalézt matici GE a matici žovotního cyklu.
Kniha se v závěru zabývá také výběrem vhodné strategie a její implementací. Nechybí ani pasáž o strategických aliancích či o učící se organizaci, internacionalizaci a globalizaci, což jsou důležité termíny pro větší kontext celé strategie.
Know-how z knihy jsem aplikoval v praxi a dokázal jsem tak vysvětlit, proč naše současné strategie v projektu nemá potenciál do budoucna, a také jsem dokázal najít řešení, jak ji změnit.