Sprint / Jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech
Jake Knapp, John Zeratsky, Braden Kowitz
V dnešní době rychlého tempa a neustálých inovací je schopnost rychle a efektivně řešit problémy klíčovým faktorem úspěchu pro firmy i jednotlivce.
Jake, John a Braden pracují/pracovali pro Google Ventures, který bere 300 milionů dolarů z peněz Google a investuje tyto peníze do startupů. Nedávají firmám peníze a poté je neopustí, ale neustále pomáhají společnostem vyvíjet nové produkty a řešit velké problémy. Existuje však mnoho společností, do kterých investují, a tolik produktů, které mohou vyvinout. Z tohoto důvodu potřebovali vyvinout rychlou metodu řešení problémů.
Tadááááá SPRINT
Metoda, která umožňuje týmům identifikovat, analyzovat a vyřešit ty nejtěžší výzvy během pouhých pěti dní. Tato metoda, nazývaná "Sprint", se stala populární nejen v oblasti podnikání, ale i ve vývoji produktů a inovací.
Tak jdem sprintovat!
Pondělí: První den Sprintu je klíčovým okamžikem pro tým, kdy se zaměřuje na definování problému a stanovení cílů. Tým se shromažďuje a představuje si cíle celého procesu. Poté společně identifikuje hlavní problém, který chce řešit, a diskutuje o cílech, které chce během Sprintu dosáhnout. Důležitou součástí tohoto dne je vytvoření "mapy" problému, která týmu pomáhá lépe porozumět situaci a identifikovat klíčové body.
Úterý: Druhý den je věnován generování nápadů a vytváření možných řešení. Tým se zapojuje do brainstormingu a snaží se najít co nejvíce možností, jak řešit identifikovaný problém. Následně skupinově vybírá nejlepší nápady a koncepty a vytváří "storyboard" nebo plán, který popisuje, jak by mohlo vybrané řešení fungovat v praxi.
Středa: Ve středu se tým zaměřuje na rozhodování o nejlepším řešení a vytváření prototypu. Členové týmu hlasují o nejlepším návrhu řešení a následně se pustí do tvorby prototypu, který bude testován s uživateli. Jednotlivé úkoly jsou rozděleny a plánována je práce na vytvoření prototypu.
Čtvrtek: Čtvrtek je den, kdy tým testuje vytvořený prototyp s reálnými uživateli. Tým se snaží nalézt vhodné uživatele pro testování, prezentuje jim prototyp a pozoruje jejich reakce. Zaznamenává zpětnou vazbu a poznatky z testování, které budou klíčové pro další vývoj.
Pátek: Poslední den Sprintu je věnován zhodnocení testování a plánování dalších kroků. Tým diskutuje o zpětné vazbě od uživatelů, identifikuje klíčové zjištění a poučení z celého procesu. Plánuje následující kroky a rozhoduje o dalším postupu.
Tato struktura umožňuje týmu efektivně identifikovat, testovat a řešit problémy během krátkého časového období, což vede k rychlému a účinnému inovačnímu procesu.
My si metodu Sprint vyzkoušeli ve zkrácené verzi na TS, kde jsme společně přicházeli s novým Luotapa webem. Díky této metodě jsem si uvědomila následovné.
Co si z knihy odnáším a pomůže mi to hlavně při dalších BG?
Kryštof z GiimiTiimi metodu Sprint spolu se Símou přeměnil do 24h metody a použil ji na BG, které povětšinou vyhrál, takže na tom něco bude bych řekla!! hahah, takže rozhodně doporučuji vyzkoušet!!!