Spotify


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 19.05.2023

Spotify: Příběh inovátorů, kteří porazili Apple, Google i Amazon   Jonas Leijonhufvud a Sven Carlsson

Proč jsem si knihu vybrala 

Pár měsíců zpátky jsem poslouchala audioknihu Pravidlo žádných pravidel, která je o Netflixu a doufala jsem že tato kniha bude podobná a měla jsem od ní vysoké nároky, protože kniha o Netflixu mne velice zaujala a byla pro mne velkým přínosem. 

O čem kniha pojednává 

Kniha detailně popisuje obrovskou dřinu a úsilí, které bylo vloženo do projektu Spotify. To zahrnovalo hledání investorů, přesvědčování nahrávacích společností o právech a licencích na hudbu, vstup na akciové trhy a dokonce i jednání s Markem Zuckerbergem. Celý proces byl spojen s překonáváním různých překážek, včetně boje s konkurencí a odporem Steva Jobse, který byl proti myšlence poskytovat hudbu zdarma, a to i v rámci základní verze produktu. 


Jednou z největších inovací, kterou Spotify přineslo do hudebního průmyslu, bylo vyvinutí nástrojů pro předvídání preferencí posluchačů. Tímto způsobem algoritmus sleduje, které písničky si uživatel zvolí jako své primární preference a na základě toho mu nabízí další skladby nebo interprety, které by ho mohly zajímat. Algoritmus zohledňuje podobný hudební žánr, dobu, ve které byla písnička populární, věk uživatele, jeho geografické umístění a další faktory. Výsledkem je personalizovaná nabídka  hudby, která odpovídá vkusu a preferencím každého jednotlivého poslucháče. 


Podle mého názoru je EK v řízení podle knihy nastavený tak, že vedoucí nechává rozhodování a vedení činností na manažerech. Čelovka firemní kultura, jak je popsána k nize, působí velmi přátelsky a není birokratická. Společnost není typickým korporátem, ale spíše dynamickou a inovativní firmou, která se neustále přizpůsobuje době. Stejně jako u Netflixu, důležitými faktory jsou vzájemná důvěra, kvalitní komunikace a jasná vize. Dalším aspektem je pečlivý výběr zaměstnanců, kteří musí zapadat do firemní kultury. 

Slovníček

freemium-Možnost mít službu zdarma, ale i placené premium 

Pocity z knihy 

Dbejme na komunikaci. Pečlivě vybírejme lidi okolo sebe ať už zaměstnance či spolupracovníky. Určeme kulturu a na tu vybírejme lidi ne opačně.

Závěrečné hodnocení  

Kniha se mi líbila, ale přiznám se, že jsem měla tendenci ji porovnávat s knihou o Netflixu která se mi více líbila





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: