Kniha padla do mého hledáčku, jelikož jsem chtěl pochopit, jak využívat sociální sítě zábavně a ve svůj prospěch.
Co bylo mým cílem získat z knihy?
Získat know-how jak se prezentovat v onlinu. Jak dát lidem v mém okolí vědět, že dělám, to co dělám.
První krok: Zamyslet se nad tím, kdo jsme a co děláme.
Kdo jsme a co nabízíme?
Je potřeba se definovat a do hloubky pochopit, kdo jsme
Když nerozumíme sami sobě, nemohou nám rozumět ani ostatní
Je potřeba, aby značka byla konzistentní a držela pohromadě
Strategie na sítích musí být konzistentní součástí celé marketingové strategie
Je potřeba vycházet z Vize a Mise společnosti
Poté je dobré si udělat průzkum o tom, jak nás vidí naši zákazníci a jak se o nás mluví v médiích
Skvělé je také prozkoumávat hashtagy
Ke komu mluvíme?
Je potřeba znát naše zákazníky
Je potřeba zjistit, s čím dobrým mají naši zákazníci naši značku spojenou
K tomu všemu je potřeba komunikovat se zákazníky, ideálně v jazyce, který je jim sympatický
Skvělé je se vcítit do kůže našeho zákazníka a zjistit tak, jakým běžným problémům čelí a dát mu najevo, že s ním soucítíme
Pro pochopení zákazníka je skvělé si udělat persony
Druhý krok: Ujasnit si své cíle
Je potřeba si přesně definovat, jakých cílů chceme dosáhnout
Technika SMART cílů (Specifické, Měřitelné, Dosažitelné, Relevantní k ostatním oblastem byznysu a Časově vymezené)
Naše cíle si můžeme rozdělit do několika oblastí. Je dobré začít obchodními cíli (zvýšit prodeje o 20% za měsíc) a poté přejít na cíle související se sítěmi (zvýšit počet followerů o 25% za měsíc)
Bez SMART cílů nebudeme vědět, zda se nám daří plnit plán
Třetí krok: Naplánovat si strategii pro sociální sítě
Načrtnutí všech možností
Jaké sítě budeme používat?
Jaký obsah na ně budeme dávat?
Kdo bude za sítě zodpovědný a kdo bude tvořit obsah?
Jaké nástroje budeme používat?
Jaký máme rozpočet? Kolik z rozpočtu na co přidělíme?
Pokud máme u některých bodů strategie více možností, je dobré si to zaznamenat a vypsat si plusy a mínusy. Tyto alternativy budeme mít v záloze, kdyby plán A nevyšel.
Osobně knížku hodnotím velice pozitivně! Dala mi jasný a lidský pohled, jak bych měl využívat sociální sítě. Teoretické rady jsem aplikoval do praxe a aktivně působím na Instagramu a LinkedInu. Našel jsem si v tom zábavu a snažím se bavit i ostatní. 😊