Snězte tu žábu!


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.05.2021

Snězte tu žábu!   Brain Tracy

Proč jsem si tuto knihu vybrala?

  • Tuto knihu jsem si vybrala jako pomoc pro mé plánování úkolů, aktivit, práce, zábavy a proti prokrastinaci. Heslo "Co můžeš udělat dnes, odlož na pozítří a máš den volna", mě od samého začátku nebaví a chci si udělat pořádek ve svých aktivitách. Chci být efektivní/produktivní a mít pak čas na odpočinek, který je pro mě velice důležitý. Umění rozpoznat důležitost a prioritu úkolů mi není vzdálené, horší je jejích splnění.
  • Tato kniha mi dala metody a postupy jak zlepšit produktivitu a svou efektivtu práci a myslet přitom na osobní život.


Poznatky z Knihy:

21 rad jak v co nejkratším čase udělat co nejvíce:


  1. Prostřete stůl - Rozhodněte se, co přesně chcete. Zřetelně definovaný cíl je naprosto základní podmínka úspěchu. Dříve, než se dáte do práce, napište si své cíle! (ideálně 101)
  2. Plánujte každý den předem - Myslete na papíře. Každá minuta, kterou strávíte plánováním, vám může při realizaci práce ušetřit 5 až 10 min.
  3. Použijte na vše pravidlo 80/20 - 20 procent vaší činnosti tvoří 80 procent vašich výsledků. Soustřeďte se vždy na těchto 20 procent.
  4. Berte v úvahu důsledky - Nejdůležitější úkoly a priority, mohou mít nejvážnější důsledky, pozitivní či negativní na váš život i práci. Proto se zaměřte především na ně.
  5. Praktikujte kreativní otálení - Protože nemůžete udělat všechno, musíte se naučit promyšleně odkládat ty úkoly, které nepřinášejí velkou hodnotu, abyste měli dost času na těch několik věcí, které mají skutečně smysl.
  6. Praktikujte průběžně metodu ABCDE - Než začnete vytvářet seznam úkolů, věnujte mu chvíli času a zorganizujte tyto úkoly podle jejich hodnoty a priority. Tak se ujistíte, že pracujete na tom nejpodstatnějším.
  7. Soustřeďte se na oblasti, které přinášejí klíčové výsledky - Identifikujte ty výsledky, kterých musíte zcela jistě dosáhnout k tomu, abyste svou práci odvedli dobře, a pracujte na nich celý den.
  8. Aplikujte zákon tří - Určete tři věci, které děláte a které tvoří 90 % vašeho přínosu organizaci.Soustřeďte se na ně a vykonejte je vždy nejdříve. Budete mít více času na svůj osobní a rodinný život.
  9. Dříve než začnete, důkladně se připravte - Před zahájením práce si nachystejte vše potřebné, všechny dokumenty, informace, nástroje, pracovní materiály a čísla, která byste mohli potřebovat, Pak můžete začít a pracovat bez přestávek.
  10. Postupujte od barelu k barelu - Budete-li postupovat po jednotlivých krocích, dokážete dokončit i tu nejrozsáhleší a nejsložitější práci.
  11. Aktualizuje své klíčové dovednosti - Čím více znalostí a dovedností v oblasti svých hlavních úkolů máte, tím rychleji se do těchto úkolů dáte a tím dříve je také dokončíte.
  12. Investujte do svého nadání - Určete přesně, v čem jste velmi dobří anebo můžete být dobří, a dejte do práce na těchto věcech celé srdce a vykonávejte ji co nejlépe.
  13. Identifikujte svá nejslabší místa - určete limitující faktory, ať už jsou ve vás samých anebo mimo vás, které udávají rychlost, s jakou dosahujete svých nejvýznamnějšách cílů, a zaměřte se na to, abyste je odstranili.
  14. Vyvíjejte na sebe tlak - Představte si, že musíte odjet na měsíc z města a pracujte tak, jako byste museli před odjezdem dokončit všechny důležité úkoly.
  15. Využijte maximálně své schopnosti - Zjistěte, kdy je během dne hladina vaší duševní a fyzické energue na nejvyšší úrovni a naplánujte si nejdůležitější a nejnamáhavější práci právě na tuto dobu. Dopřejte si dostatek odpočinku, abyste mohli podat co nejlepší výkon.
  16. Motivujte se k činu - Buďte svými vlastními roztleskávači. Hledejte v každé situaci dobré stránky. Soustřeďte se na řešení, ne na problém. Buďte vždy optimističtí a přistupujte k práci konstruktivně.
  17. Vymaňte se z vlivu moderní techniky - Používejte moderní techniku ke zvýšení kvality své komunikace, ale nestaňte se jejím otrokem. Naučte se občas tato zařítení vypínat.
  18. Úkol rozdělte na menší části - rozdělte rozsáhlé, složité úkoly na menší kousky a pak začněte tím, že budete pracovat na jedné malé části úkolu.
  19. Vytvořte velké časové úseky - Naplánujte si své dny ve velých časových blocích, kdy se můžete po delší dobu soustředit na své nejdůležitější úkoly.
  20. Vypěstujte si smysl pro naléhavost - Zvykněte si pracovat rychle na klíčových úkolech. Staňte se člověkem, o kterém se ví, že pracuje rychle a dobře.
  21. Řešte každý úkol zvlášť - stanovte si jasné priority, okamžitě se pusťte do toho nejdůležitějšího úkolu a prscujte bez zastavení, dokud nejste s prací 100 % hotovi.

To je skutečný klíč k vysokému výkonu a maximální osobní produktivitě.


"Největším plýtváním časem je dělat velmi dobře něco, co není potřeba dělat vůbec!"













Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 07.07.2021 - 11:59


Jasný, stručný a přehledný souhrn jednotlivých rad. Důležité pro mě je, jaké z nich zkusíš využít. Jaké 3-5 rad chceš okamžitě aplikovat, nebo aplikuješ? Co tím chceš vyřešit?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: