Segmentujeme spotřební trhy


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 21.02.2022

Segmentujeme spotřební trhy   Jan Koudelka

Segmentujeme spotřební trhy

Jan Koudelka

 

Co jsem si z knihy odnesl?

V centru marketingového přístupu trhu je zákazník.

Segmentovat je nutné vždy…Kde žé… co sůl, uhlí, nebo vejce? Autor přichází s názorem, že pokud se jedná spíše o komoditní trh, segmentace není potřeba. Já si dovoluji nesouhlasit. Pokud Vás zajímají moje proti argumenty kontaktujte mě na 605424020.

STP – segmentace, targeting, positioning

Diferencovaný marketing je královská disciplína podnikání, obzvlášť v maloobchodu.

Segmentuju trh nápojů, nebo teplých nápojů, nebo kávy, nebo instatní kávy? -> FOCUS

Proč?

BP a nebyl jsem 100% schopnej říct co je segmentace

 

Cílová skupina

Vymyslet reklamu pro všechny ženy v domácnosti, klasifikované jako A/B, které jsou mezi 18 a 40 lety nebo to utrpení psát pro všechny vysokoškolsky vzdělané muže, žijící ve velkých městech, kteří žijí svůj život naplno a mají rádi pití whiskey. … Pokud neznáme naši cílovou skupinu z její „opravdu lidské stránky“ neznáme její naděje, potřeby, postoje, přání a obavy, nevíme, ke komu vlastně promlouváme… Cílové skupiny vedou dříve nebo později k cynismu a cynismus k podceňování.

 

Podstata segmentace trhu

Diferenciace spotřebitelů z hlediska jejich vztahů l dané kategorii produktů, případně dalším marketingovým nástrojům.

 

 

Segmentace na základě potřeb

Str. 25. tabulka Maslow

 

 

Segmentace trhu

Jako proces znamená nalézaní a poznávání takových skupin zákazníků, segmentů, které splňují dvě základní podmínky:

-      Zákazníci, spotřebitelé uvnitř segmentu jsou si co nejvíce podobni svými tržními projevy na daném trhu – segmenty jsou co nejvíce homogenní

-      Segmenty navzájem mezi sebou jsou naopak svými tržními projevy na daném trhu zřetelně odlišné – segmenty jsou zřetelně heterogenní.

Cílová skupina vs. Tržní segment

Literatura nabízí pojmy k diskusi, neshodne se na jednom závěru. Někdo říká že je to to samé, někdo, že segment je podmnožina cílovky. Za mě? Viz. Kap. Cílová skupina

 

Proces segmentace

Vymezení trhu -> postižení významných kritérií -> odkrytí segmentů -> rozvoj profilu segmentu

 

Zlaté pravidlo marketingu / Parreetovo pravidlo

Silní uživatelé znamenají při jejich relativně nevelkém počtu podstatný podíl objemu spotřeby. Relace je 80/20. 80% všech tvoří 20% tržeb. 20% silných tvoří 80% tržeb.

Kritéria

Věk, pohlaví, velikost rodiny, rodinný stav, životní cyklus (str.69), vzdělání, povolání, příjem, majetková kritéria, sociální třída (A,B,C,D,E), Etnografická segmentace, subkultura, náboženství, fyziografická segmentace, proměnné životního stavu, geografická kritéria, území, hustota osídlení, mobilita, segmentace podle reakce na cenové změny, segmentace podle reakce na nástroje podpory prodeje, reakce na reklamní sdělení, podle změny v distribučních kanálech,

 

Hlavní kocepty segmentace

-      Intuitivní

-      Systematický

-      Post hoc segemtace

-      Forward a Bacward segmentace

Vizualizace segmentu

Kromě tabulek a grafů se provádí vizualizace „překlad“. Nejčastěji jde o fotografie typických představitelů segmentu v typických prostředích, při typickém jednání.

 

Hlediska hodnocení segmentů

Str. 138.

 

Závěr

Paráda! Libová knížka, jednoduchá, ale insighty který pomůžou.

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: