Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Knihu jsem si vybrala, protože mě již na začátku prváku namotivoval Cihla s jeho knihou Tiny Habbita a tak jsem se chtěla dozvědět více o zvycích a o tom, jak je vybudouvat jinak než bylo zmíněno v předchozí knize. Také mě zajímalo, jak se efektivně zbavit mých zlozvyků.
Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujaly:
Co se mi na knize nejvíce líbilo?
Na knize se mi velmi líbili jednoduché příklady z praxe, které jasně popisovali, jak celý proces zvyků funguje. Nejvíce mně asi zaujal příklad firmy Pepsodent, která vyráběla zubní pastu. Avšak na rozdíl od ostatních firem, které také prodávali zubní pasty, tato firma začala prodávat pocity. Začali do past přidávat peprmint, který v ústech vytvářel jemné štípání, které sloužilo u tvorby zvyku jako odměna a důkaz či přesvědčení, že právě tato pasta vašemu chrupu skutečně pomáhá. Tento způsob prodeje předáváním pocitů s propojením zvyku mě dříve nikdy nenapadl. Až nyní si zpětně uvědomuji, že když jsem se setkala poprvé s prodejem pocitů u Coca Coly, tak vlastně i oni se snaží předat zvyk v podobě rodinné večeře, kterou tak často vídáme v reklamách. Tento příklad mi však nepříjde tak účinný a dobře popisující, jako u firmy Pepsodent.
Další příklad, který mě zaujal, bylo tvoření zvyků u zaměstnanců ve Starbucks coffee pro zvládání složitých situací se zákazníky. Je to totiž jedna z nejdůležitějších částí jejich práce, protože pocity a zákaznický servis je základem jejich bysnissu. Využívají proto metodu zvanou LATTE, kterou ovládá každý zaměstanenc.
LATTE
Listen- vyslechni zákazníka
Acknowledge- přijmi stížnost
Take action- podnikni akci, aby se problém vyřešil
Thank- poděkuj
Explain- vysvětli, proč problém vznikl