Síla zyvku


2 body

Hodnocení: 70 %

Přidáno: 04.09.2021

Síla zyvku   Charles Duhigg

Proč jsem si tuto knihu vybrala?


Knihu jsem si vybrala, protože mě již na začátku prváku namotivoval Cihla s jeho knihou Tiny Habbita a tak jsem se chtěla dozvědět více o zvycích a o tom, jak je vybudouvat jinak než bylo zmíněno v předchozí knize. Také mě zajímalo, jak se efektivně zbavit mých zlozvyků. 


Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujaly:




Co se mi na knize nejvíce líbilo?


Na knize se mi velmi líbili jednoduché příklady z praxe, které jasně popisovali, jak celý proces zvyků funguje. Nejvíce mně asi zaujal příklad firmy Pepsodent, která vyráběla zubní pastu. Avšak na rozdíl od ostatních firem, které také prodávali zubní pasty, tato firma začala prodávat pocity. Začali do past přidávat peprmint, který v ústech vytvářel jemné štípání, které sloužilo u tvorby zvyku jako odměna a důkaz či přesvědčení, že právě tato pasta vašemu chrupu skutečně pomáhá. Tento způsob prodeje předáváním pocitů s propojením zvyku mě dříve nikdy nenapadl. Až nyní si zpětně uvědomuji, že když jsem se setkala poprvé s prodejem pocitů u Coca Coly, tak vlastně i oni se snaží předat zvyk v podobě rodinné večeře, kterou tak často vídáme v reklamách. Tento příklad mi však nepříjde tak účinný a dobře popisující, jako u firmy Pepsodent. 


Další příklad, který mě zaujal, bylo tvoření zvyků u zaměstnanců ve Starbucks coffee pro zvládání složitých situací se zákazníky. Je to totiž jedna z nejdůležitějších částí jejich práce, protože pocity a zákaznický servis je základem jejich bysnissu. Využívají proto metodu zvanou LATTE, kterou ovládá každý zaměstanenc. 


LATTE


Listen- vyslechni zákazníka

Acknowledge- přijmi stížnost

Take action- podnikni akci, aby se problém vyřešil

Thank- poděkuj

Explain- vysvětli, proč problém vznikl




Hodnocení: 70 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 13.09.2021 - 08:42


Někdy však zvyky mohou přejít v autopilota a postupně tak začínáme žít život v nevědomí, jakoby ve snu... U čtení eseje mě napadlo, že by bylo zajímavé k batikovaným věcem přibalit snítku levandule, nebo věci trochu ovonět :-). Zavřít je při skladování do krabice s nějakou vůní a obecně se více zaměřit na část marketingu pojednávající o packagingu a labelingu. Více bych v esejích ocenila promítnutí teorie do praxe a reflexi na tento proces ;-)

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: