Radikální otevřenost


3 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 14.11.2022

Radikální otevřenost   Kim Scott

   „Pokud mi práce a kolegové nebudou přinášet potěšení, pak prožiju svůj krátký čas na planetě Zemi nešťastná.“


         Vidím to stejně jako Kim Scott a i přes fakt, že je kniha určena spíše managerům, je skvěle aplikovatelná i pro nás v jakémkoliv jednání s druhými lidmi.

         Radikální otevřenost je pro mě způsob jednání. Není to něco, s čím se narodíme, ale každý z nás to může aplikovat. Ale co to vlastně je?


Ničivá empatie / Radikální otevřenost

Manipulativní neupřímnost / Útočná agrese


Způsoby jednání, tedy jak sdělujeme zpětnou vazbu, ať už chválu či kritiku, můžeme rozdělit do čtyř kvadrantů v závislosti na míře projeveného osobního zájmu a míře přímé konfrontace. Vrchní dva kvadranty (Ničivá empatie a Radikální otevřenost) jsou těmi, ve kterých osobní zájem projevujeme. Pak kvadranty vpravo (Radikální otevřenost a Útočná agrese) jsou ty, ve kterých konfrontujeme přímo. Jak to tedy vypadá?

         Místo „Tvoje prezentace byla blbá.“ je lepší říci „Vážím si tvého nasazení a pokusu o originální téma a provedení prezentace, ale téma těstoviny a vliv jejich jména na popularitu u seniorů mi nesedí k našemu směřování v Tiimi a je pro nás irelevantní.“

         V první části jsem se okusil projevit osobní zájem a v druhé přímo popsat problém, tak aby nevznikl prostor pro domněnku.

         Důležitá myšlenka, kterou si odnáším je ta, že bychom stejně měli postupovat i při chvále. Což je pro mě těžší, jelikož se člověk tak často nezastaví nad tím, co říká, když ví, že to myslí dobře. Avšak v dlouhodobém měřítku to může působit škody.


         Pro mě velice důležitý poznatek z knihy je ovšem GSD cyklus. Get Stuff Done.


Naslouchejte -> vyjasňujte -> diskutujte -> rozhodněte -> přesvědčujte -> realizujte -> poučte se -> a znovu dokola


Určitě je GSD cyklus uplatnitelný v našem týmu.

Nebo dalším poznatkem je, že zaměstnanci mohou být rozděleni na rockstars a superstars. Rockstars jsou ti zaměstnanci, kteří chtějí dělat práci na své pozici, superstars jsou ti, kteří hledají karierní růst a hodně změn a výzev. Je to velmi zjednodušené, nicméně to stojí za zmínění. Já sám se k tomu vrátím, až budu pod sebou nějaké zaměstnance mít.





Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: