Radikální otevřenost


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 19.04.2024

Radikální otevřenost: Jak být silným lídrem a přitom neztrácet lidskost   Kim Scott

Radikální otevřenost



je možná.

 

Ano, stejně jako většina teamprenerů jsem tohle slovní spojení slyšela ne jednou. Zní to dobře, ale co to znamená? A jak ji můžu uplatnit v praxi? Nebudete příliš extrémní? Tohle byly jedny z vícero otázek, které se mi honili hlavou před přečtením této knihy.


RADIKÁLNÍ OTEVŘENOST - jak budovat kulturu upřímnosti? | GrowJOB Institute

Hluboký respekt

 

Bez tohoto aspektu se neobejdeme. Jak šéf, tak i podřízený by měl jeden k druhému cítit hluboký respekt. Jestli našimi zaměstnanci opovrhujeme, nikdy s nimi nebudeme moci vybudovat kulturu radikální otevřenosti, která nám doslova může změnit život.

 

Důvěra ve vztahu šéf – podřízený je nutností. Nemůžeme mít vybudovaný vztah se všemi, ale můžeme vytvořit týmovou/firemní kulturu.

 

Šéf, manažér, lídr nejsou sprostá slova.

 

První mou chybou, které jsem se během své zkušenosti v řízení lidí dopouštěla, bylo to, že jsem nebyla ochotná tyto slova vůbec říkat nahlas. Ano, jsem šéfovou, jsem zodpovědná za výsledky – něco co jsem si nahlas snad ani neřekla. Nemám ráda arogantní lidi, bála jsem se takovou osobou stát, když jsem přijala tuto novou roli. Ale být šéfovou a být pokorná se nevylučuje, a to jsem si díky této knize uvědomila.

 

Jádro práce šéfa jsou vztahy.

 

Jako šéf mám na zodpovědnost:

 

a)    vybudovat týmovou kulturu

b)   pochopit motivaci členů týmů – dvoustranné schůzky, rozhovory o kariéře, 18měsíční plán

c)    společně usilovat o dobré výsledky

 

 

Kritizovat mezi čtyřma očima, chválit veřejně (a smysluplně)

 

Jednoduché pravidlo, kterým jsem se do nedávna neřídila. Dokonce se mi stalo, že jsem spadlo do kvadrantu útočné agrese. Kritizovala jsem, bez toho abych projevila jakýkoliv zájem o druhou osobu, a ještě k tomu veřejně. Situace dopadlo tehdy špatně a já na ní reflektovala, přišlo mi, že jsem zkrátka nebyla dost citlivá vůči druhé osobě, ale nikdy mi nedošlo, že jsem ji nikdy nepochválila a jen zkritizovala a k tomu veřejně.

„Není to hrubé je to jednoznačné“

 

Tím, že se budeme vyjadřovat přesně a bez okolků, uděláme službu nejen sobě, ale i podřízenému. Kvalitní zpětná vazba může dané osobě obrovsky pomoci. Je nutné však vyžadovat zpětnou vazbu i na sebe!

Kritika by však nikdy neměla přecházet do osobní roviny. Kritizujme a chvalme práci, ne danou osobu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 0

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: