Tuto knihu jsme si vybrali jako tým, kdy jsme usoudili, že by pro náš tým mohla být velmi přínosná, protože jsme měli problém s radikální otevřeností a dialogem a usoudili jsme, že by nám tato kniha mohla velmi pomoci.
V knize jsou zmiňovány 4 přístupy:
Ničivá empatie-Neříkáte buď nic, nebo si dáváte hodně pozor na to co a jak říkáte, hlavně aby jste danému člověku neublížili, případně i dáváte neupřímné pochvaly.
Manipulativní neupřímnost-Často toto používají lidé, kteří se snaží něco získat. Dalo by se říci, že tímto přístupem se tolerují nedostatečné výkony
Útočná agrese-Je to přístup, bez empatie, člověk přímo konfrontuje druhého člena a nesoustředí se, jakým stylem sdělí informace a nezajímá ho, jak je daný člověk vezme a jestli si vůbec vezme to, co člověk chtěl
Radikální otevřenost-Otevřená zpětná vazba, která je přímá a upřímná, je podána v klidu a v soukromí. Je to pro růst, aby člověk věděl co dělá špatně a pro příště to mohl zlepšit, ale musí mu být sděleno co dělá špatně.
Myšlenky(tipy) z knihy které mne zaujali:
Chval i kritizuj OKAMŽITĚ, aby se neztratila síla daného momentu.
Nech je připravit si seznam věcí, které chtějí projednat.
Ptej se na návazné otázky a nabízej pomoc.
Na konci meetingu se vždy ptej na zpětnou vazbu.
Zajímej se o jejich kariérní růst a životní příběh.
Nejdřív se starej o sebe, pak o ostatní.
Nauč se pracovat s emocemi.
Pokud je někdo s tebou sdílí, tak je v tom podpoř, aby se cítili pohodlně, až se o ně příště budou dělit znovu.
Měj pod kontrolou svoje reakce.
Závěr:
Tato kniha byla pro náš tým velmi užitečná a velmi rádi se k ní vracíme a informace rádi stále používáme a byla pro náš tým zatím z knih nejvíce užitečná a efektivní.