Projektový management – Management do kapsy 8


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 30.04.2022

Projektový management – Management do kapsy 8   Keith Poster, Mike Applegarth

Projektový management – Management do kapsy 8


Miluji sadu knih Management do kapsy. Knížky jsou popsané stručně, jasně, výstižně. Popisují to nejdůležitější v jednoduchých bodech. Nejraději mám, když jsou informace v knize popsané jak pro blonýny. Tuto knihu doporučuji, plná pouze konkrétních metod a praktických rad.

ATP

Metody, kontrolní otázky z této knihy chci využít při plánování projektu Palačinky Miss Agro 2022, Realitky, Frase Cards a k dalším projektům.

Od začátku do konce použít různé metody na základě předchozích zkušeností. Např. analýza 5M, ganttův diagram, McKinsleyův model 7 s, Metoda semaforu.



-       Co je to projektový management: ŘÍZENÍ CESTY OD JEDNOHO STAVU K DRUHÉMU.

-       Tvorba projektu je za účelem nějaké změny. Ať už jsme iniciátoři projektu my, nebo jsem do projektu přiděleni, vždy se musí naše cíle shodovat s cíli projektu.

-       Členové týmu by měli přesně vědět, podle čeho se bude hodnotit, a tím by neměli být ničím překvapeni.

-       Stakeholders – zájmové skupiny – Mohou být zcela mimo projekt

Cyklus projektového managementu

1)    Popis projektu

-       Analýza – v této části projektového cyklu bychom si měli celý projekt nastínit. Důležité je stanovit si jasné cíle a vymezit výsledky.

o  SWOT analýza

§ S – silné stránky (současná vnitřní situace)

§ W – slabé stránky (současná vnitřní situace)

§ O – Příležitosti (potenciální vnější situace)

§ T – Hrozby (Potenciální vnější situace)

o  Určení vhodných cílů – shromáždit relevantní informace, fakta, názory a potřeby, kriticky zkoumat předpoklady, učit na co je potřeba se soustředit a čemu je potřeba věnovat jakou pozornost

o  Stanovení výsledků

§ Jaký je ideální výsledek projektu? – čeho chceme během určité doby dosáhnout. Využijeme metodu SMART

§ S – cíl musí být specifický, konkrétní – Je aktivita, ke které se výsledek vztahuje, jasně definovaná?

§ M – měřitelný – Budou výsledky projektu patrné, až bude vše dokončeno?

§ A – dosažitelný – Je úkol fyzicky možné uskutečnit?

§ T – Musí být dosažen v určitém čase – Kdy bude projekt dokončen?

o  Určení předpokladů a omezení

2)    Plánování projektu

-       Zvažování alternativ

o  Analýza 5M

o  5 Cs rozhodování

o  Ganttův diagram

o  PERT diagram

3)    Realizace projektu

-       Plán jednotlivých kroků

o  Analýza sil

o  Řízení projektu

o  Skupinové normy a model změny

4)    Hodnocení projektu

-       Hodnocení

o  McKinsleyův model 7 s

o  Metoda semaforu

Čtyři fáze projektu

1)    Stanovení kvalitativních a kvantitativních cílů

a.     Nápady, problémy a otázky, které je potřeba vyřešit

2)    Plánování časového průběhu a nákladů

a.     Konkrétní nastavení výsledků a pečlivé naplánování všech aktivit a zdrojů

3)    Realizace plánu

a.     Průběh činnosti projektu, dosažení požadovaných výsledků

4)    Hodnocení projektu

a.     Hodnocení výsledků projektu a možných nedostatků, poučení pro příště, co se podařilo, co se nedařilo a co bychom příště udělali jinak

Získávání informací - otázky

1.     Čas – Kolik máme času? Jak je daná změna naléhavá? Co se stane, když zůstane zachován současný stav? Kolik času zabere každá z klíčových činností? Co je naléhavé? Které činnosti můžeme dělat současně a které je nutné dělat postupně?

2.     Náklady – Kolik potřebujete peněz? Kolik ušetříme, pokud danou změnu provedeme? Jak Vysoký je rozpočet? Jaké budou celkové náklady? V jaké fázi projektu se za projekt platí? Je předem daná fixní částka nebo se bude v průběhu měnit?

3.     Kvalita – Jaké kvalitativní úrovni musí výsledek odpovídat? Jaké konkrétní výsledky budou měřeny? Kdo je bude měřit? A ví, co má měřit? Kdo je za kvalitu odpovědný? Je důležitější funkčnost nebo vzhled?

4.     Kvantita – Kolik? Co se stane, když dáme přednost kvantitě před kvalitou? Kolik potřebujeme lidí? Na jak dlouho tyto lidi potřebujeme? Kolik produktů X může pojmout sklad? Jaká je pravděpodobnost, že budeme muset využít rezervy?

Popis projektu

1.     Cíle a výsledky

2.     Sponzory projektu

3.     Zákazníky nebo příjemce projektu

4.     Rámec projektu – čeho se týká, čeho už ne (předpoklady)

5.     Rozpočet/zdroje

6.     Časový rozsah/milníky (kontrolní body projektu o ukončení jeho jednotlivých etap)

7.     Rizika

8.     Kdo dělá co pro koho? (musí být jasně definované role a odpovědnosti související s konkrétními funkcemi nebo pozicemi, tak aby bylo jasně vymezeno pole působnosti každého člověka)

Volba projektového týmu

-       Koordinátor

o  Objasňuje cíle a prosazuje rozhodování, mohl by se více soustředit na skutečnou práci.

-       Formovač

o  Odvážný, popohání změnu, očekává adaptaci na změnu od ostatních členů

-       Realizátor

o  Nápady okamžitě bude realizovat, ale je náročný na výsledky

-       Dotahovač

o  Usiluje o dokončení termínu v daných termínech, snaží se vše dělat sám, dělá si starosti o výsledky projektu

-       Inovátor

o  Tvořivý nekonvenční přístup, může ignorovat původní plán

-       Průzkumník možností a zdrojů

o  Zjišťuje, jak s projektem pokračují ostatní týmy, po plánovacím období ztrácí elán

-       Stmelovač

o  Diplomaticky povzbuzuje, ale vyhýbá se konfliktu

-       Analytik, hodnotitel

o  Není schopný inspirovat ostatní

Odpovědět si na otázku, co přináším projektu já?

-       Jaké mám schopnosti?

-       Jakými relevantními znalostmi disponuji?

-       Co jsem se naposledy naučil?

-       V jakých situacích pracuji nejlépe?

-       Kdo se stará o potřeby členů týmů

Ověření správného nastavení projektu

-       Komu má vaše řešení sloužit?

-       Jaké výsledky a výhody to má přinést?

-       Jakých nákladů nebo hrozeb se chcete vyvarovat?

-       Jaká jsou omezení?

-       Co chcete aby se stalo?

-       Co nechcete, aby se stalo?

Plánování projektů

-       Zvažobání alternativ

o  Tvorba nápadů a názorů

o  Posouzení zdrojů (analýza 5 M)

o  Použití 5 C rozhodování

-       Tvorba plánu

o  Použití grafů a diagramů

5C rozhodování – připomenou procesy předcházející realizaci projektu

-       Rozvažujte – identifikace cíle

-       Konzultujte

-       Rozhodujte

-       Komunikujte

-       Kontrolujte

Tvorba plánu

-       Proč? Kdo? Co? Kde? Kdy? Jak?

-       Úkoly, které je třeba vykonat.

-       Pracovníci, kteří jsou k jejich realizaci nezbytní.

-       Způsob, jakým by měly být dané úkoly provedeny.

-       Termín dokončení úkolů.

Plánování v týmu

-       Co dělá tým dobrým týmem?

o  Klíčové schopnosti

-       Jak může tým pracovat lépe?

-       Jaké může tým určovat milníky?

-       Jak může tým zlepšit komunikaci?

-       Jak může tým své lidské zdroje využívat efektivněji?

-       Jakým způsobem lze efektivně řídit lidi?

-       Jakým způsobem hodnotit a být hodnocen?

Důležité aspekty týmové práce

-       Proč jsou tady – mise

-       Co budou dělat – cíle

-       Jak bude práce probíhat a projekt postupovat – plánování milníků a komunikace

-       Co jim může práce nabídnout – přijetí, uznání

-       Poskytovaná pomoc – podpora

Analýza 5M

-       Stroje – Jaké stroje a nástroje k tomu potřebujeme?

-       Pracovní síla – Jaké lidské zdroje, na jakou dobu, jak bude probíhat hodnocení, jaká školení budou nezbytná?

-       Materiál – Jaké suroviny, kde je seženeme, jaké množství…?

-       Metody – komunikační kanály, metody, marketingové metody?

-       Peníze – jaké finanční zdroje budou zapotřebí, jaký je rozpočet, jaké úspory nákladů budou zapotřebí?



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: