Prodej se!


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 20.09.2023

Ukaž, co děláš!   Austin Kleon

Úvod

Knihu jsem si vybral jako oddechové čtení, protože je krátká a má obrázky. Zároveň jsem se chtěl naučit se lépe prodat.


Proč sdílet

Zkráceně je to nezbytné zlo, pokud se člověk nerad chlubí na veřejnosti. Musím nějak světu předvést co umím a dokážu nabídnout. Protože jak jinak mám někoho přesvědčit o tom co umím. Sdílení své práce je v podstatě prevencí toho přesvědčovat lidi o své kredibilitě. Pokud mám vlastní webovky, které navštěvují denně tisíce lidí musím přeci jenom něco umět. Je pak mnohem jednodušší přesvědčovat potencionální partnery nebo zaměstnavatele.


Sdílej něco malého každý den

Co ale sdílet?

Zkráceně cokoliv ze své práce. Často se sdílí scény z připravovaných filmů. Nebo například záběry ze zákulisí. Také samozřejmě updaty, co se děje.

Autor v knize doporučuje vždy po práci mít vyčleněných nějaký čas na to něco ze svého dne nasdílet. Klíčem úspěchu je pravidelnost. Protože podle Stugertova zákona je 90 % toho co pastujeme je kravina. Ale my sami nepoznáme, co je kravina a co je zajímavé. Proto musíme sdílet hodně a dlouho, abychom narazili na to zajímavé.


Uč, co umíš

V této části knihy jsem si říkal, že nechápu, kdo by takový účet sledoval. A pak přišlo Uč, co umíš a já pochopil. Je třeba sdílet něco naučného co by mohlo zajímat veřejnost. Sdílet co umím se světem, a tak si tvořit publikum, protože pokud naučím lidi něco užitečného budou mě chtít sledovat a také mi budou důvěřovat. Zároveň tím předávám hodnotu i pro lidi, kteří nejsou fanoušci a mohou se fanoušky stát.


Závěr

Knížka byla zábavná a dobře se četla. Bohužel byla spíše zaměřena na sebepropagaci umělců. Samozřejmě dost principů se dá aplikovat i na svojí business kariéru, ale ne vše. Během čtení knihy jsem přemýšlel o tom začít aktivně tvořit svůj profil. Po delším zvážení jsem nápad zavrhl. A to z jednoho jednoduchého důvodu. Nemám žádnou dost konkrétní oblast, na kterou bych se zaměřil. Jelikož stále zkouším všechno možné, a tak bych potřeboval pravidelně měnit publikum což mi přijde neefektivní. Zároveň také momentálně necítím potřebu propagovat sebe jako jedince. Každopádně mi myšlenka sebe propagace zůstala v hlavě a věřím, že přijde čas, kdy s ní začnu, jelikož v ní vidím smysl. Pravděpodobně až budu alespoň přesněji znát svoji kariérní cestu. Do té doby plánuji principy uplatňovat v propagaci projektů.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: