Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Tím, že mě zaujala kniha- a teď jste obchodní manažer, která je ze série knih na management, tak jsem si chtěla přečíst i tuto navazující knihu.
Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujaly:
Důležité pojmy+ propojení knihy s TA a podnikáním:
Úspěšní obchodníci jsou ti, kteří:
-> Myslím si, že toto pravidlo neplatí pouze na obchodníky, ale že se dá uchopit i v dalších oborech, takže i v podnikání.
Tři důležité faktory při hledání nových zákazníků jsou:
1, čas -> pro hledání zákazníků
2, disciplína -> aby jste se přinutili jít zákazníky hledat
3, znalost teritoria -> aby jste věděli, kde je najít
-> Myslím si, že tyto faktory jsou i pro podnikání velmi podstatné, jen trochu jinak než-li je autor popisuje v knize. Čas a disciplína jsou samozřejmě bezpochyby neoddělitelnou součástí podnikání. A znalost teritoria si v dnešní době představuji jakou ideální platformu například na prezentování projektu/firmy či prodejní platformu. Tím, že v době, kdy tato kniha byla psaná, bylo ještě naprosto normální chodit po barácích a hlídat si ,,reálné’' teritorium. My se musíme orientovat na internetu-na online teritoriu, volit správné platformy dle věku cílových skupin a účelu založení účtu na dané sociální síti.
Neexistuje námitka, kterou nemůžete překonat- jak se zachovat:
1, Buďte klidní- neberte to osobně.
2, Nenechte si zvýšit tlak.
3, Nepoužívejte nátlakových prostředků.
4, Nedovolte zákazníkovi, aby vás nachytal na švestkách.
5, Použijte šarm- buďte upřímní, příjemní a účastní.
Tři věci zlepšují správné vedení jednání a taktiku:
1, plánování
2, praxe
3, rozbor (toto mi připomíná reflexi- aar)
Závěr, doporučení:
Možná v budoucnu bych i nadále v této sérii pokračovala, protože mě doopravdy obě dvě knihy z této série o managementu zaujaly. Líbí se mi, že na konci každé kapitoly byl případ nebo-li příklad z praxe, který byl doplněn otázkami na zamyšlení k danému příkladu.