Pricing
Tuto knihu jsem si vybrala jako podpornou teorii pro doplnění svých znalostí -získání větší odbornosti v oblasti nacenovaní produktu a abych učinila správné rozhodnutí, kterého nebudu litovat a neodradím své zákazníky příliš vysokou cenou, nebo naopak abych se nedostala do situace kdy mé podnikání bude prodělečné.
Sensitivita zákazníků na ceny
V dnešní době, kdy téměř každý má neustálý přístup k internetu odkudkoliv, lidé mohou ceny jednoduše porovnávat, musíme k nacenovaní zboží přistupovat velmi zodpovědně. Vzpomínám si na situaci, kdy jsem pracovala v prodejně obuvi jako asistentka prodeje, majitel vlastnil dva obchůdky, jeden se sportovním zboží a obuví, druhy s elegntním zbožím pro dámy a společenskou obuví, on sám prodával v obchůdku sportovním a jednou se takhle přiřítil ke mně a kolegyni do druhého obchodu, velmi rozčílený nám vyprávěl jak právě mladík u něj v obchodě boty vyzkoušel, zjistil, jaká velikost mu sedí a pak si přímo před prodavačem otevřel vyhledávač, našel nejlevnější variantu na internetu a rozhodl se je objednat tam.
Říkám si, co mohl majitel udělat jinak, aby předešel ztrátě zákazníka a své frustraci, podle teorie z knihy strategie a taktika nacenování.
NEJEDNODUCHÁ ALE DŮLEŽITÁ STRATEGIE
3 strategie, pomocí kterých můžeme vytvářet cenu, 1) na základě hodnoty, kterou zákazníkovi přinášíme, 2) proaktivní nacenování, kdy předpokládáme ekonomické změny 3) na základě zisku, který chceme generovat
NACENĚNÍ PODLE HODNOTY
Ekonomická hodnota
Bavlněné tričko- základní cena 500 Kč
1) koupím ho u svého kejčího, který poskytuje skvělý zákaznický servis za 1500 Kč
2)koupím ho u Diora za 15 000 Kč, získám možnost prezentovat se jako příslušník značčce, emocionální pocit zvýšení sebehodnoty
DEFINOVÁNÍ VHODNÉ ŠKÁLY CEN
Trhy se dělí na segmenty, kde jsou zákazníci ochotni utratit určité množství peněz