Pricing


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.04.2023

The strategy and tactics of pricing   Thomas Nagle, John Holan, Joseph Zale

Pricing 

 


Tuto knihu jsem si vybrala jako podpornou teorii pro doplnění svých znalostí -získání větší odbornosti v oblasti nacenovaní produktu a abych učinila správné rozhodnutí, kterého nebudu litovat a neodradím své zákazníky příliš vysokou cenou, nebo naopak abych se nedostala do situace kdy mé podnikání bude prodělečné. 




Sensitivita zákazníků na ceny


V dnešní době, kdy téměř každý má neustálý přístup k internetu odkudkoliv, lidé mohou ceny jednoduše porovnávat, musíme k nacenovaní zboží přistupovat velmi zodpovědně. Vzpomínám si na situaci, kdy jsem pracovala v prodejně obuvi jako asistentka prodeje, majitel vlastnil dva obchůdky, jeden se sportovním zboží a obuví, druhy s elegntním zbožím pro dámy a společenskou obuví, on sám prodával v obchůdku sportovním a jednou se takhle přiřítil ke mně a kolegyni do druhého obchodu, velmi rozčílený nám vyprávěl jak právě mladík u něj v obchodě boty vyzkoušel, zjistil, jaká velikost mu sedí a pak si přímo před prodavačem otevřel vyhledávač, našel nejlevnější variantu na internetu a rozhodl se je objednat tam. 

Říkám si, co mohl majitel udělat jinak, aby předešel ztrátě zákazníka a své frustraci, podle teorie z knihy strategie a taktika nacenování.




NEJEDNODUCHÁ ALE DŮLEŽITÁ STRATEGIE 




3 strategie, pomocí kterých můžeme vytvářet cenu, 1) na základě hodnoty, kterou zákazníkovi přinášíme, 2) proaktivní nacenování, kdy předpokládáme ekonomické změny 3) na základě zisku, který chceme generovat


NACENĚNÍ PODLE HODNOTY


Ekonomická hodnota



Bavlněné tričko- základní cena 500 Kč

1) koupím ho u svého kejčího, který poskytuje skvělý zákaznický servis za 1500 Kč

2)koupím ho u Diora za 15 000 Kč, získám možnost prezentovat se jako příslušník značčce, emocionální pocit zvýšení sebehodnoty 



DEFINOVÁNÍ VHODNÉ ŠKÁLY CEN


Trhy se dělí na segmenty, kde jsou zákazníci ochotni utratit určité množství peněz





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: