Kontext eseje
Tuto knihu jsem četl již před mnoha lety, když jsem začínal s podnikáním. Hledal jsem tenkrát jakoukoliv knihu, která by mi pomohla se posunout. V té době jsem nebyl na knihy moc vybíravý a hltal jsem veškeré názory autorů, které jsem četl. Kritické myšlení šlo stranou a to bohužel platilo i u této knihy.
Zhodnocení knihy
Kniha je takovým tím typickým dílem, které cílí na zmatenou masu lidí snažících se změnit svůj život a stát se úspěšnými. To samo o sobě není nic špatného, jenže abyste takovou masu dostatečně oslovili a vaše dílo se stalo bestsellerem, musíte do knihy dát konkrétní zaručené návody, jak se stát lepším člověkem. A to nefunguje.
Důvod dané nefunkčnosti je prostý. Každý jsme jiný, máme jiné zájmy, vlastnosti a cíle. Návody, které pak taková kniha dává, jsou mířené plošně, většinou na základě nějaké cizí zkušenosti, a tím pádem vystihují každého člověka jen z malé části. Funkčnost takových návodů je více než nedostatečná, když se je čtenář snaží aplikovat v praxi.
Poučky, které si z knihy dodnes i po letech pamatuji
… asi už chápete. Dvě myšlenky podávané různými slovy. A to celou knížku. To vše pak doplněno o přesné dávkování různých metrik, které prostě nefungují, protože jsme každý jiný.