Podnikání z lavice


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 03.11.2021

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi

Proč jsem se rozhodl právě pro tuto knihu?

Kniha Podnikání z lavice mi byla doporučena hned několika členy Tiimi. Hledal jsem knihu, která se týká podnikání, knihu, která nebude mít 400 stránek, a hlavně knihu originální, ve které se dozvím nejen teoretické, ale také praktické a užitečné informace týkající se právě začátků podnikání. Všechny tyto parametry tato kniha s přehledem splnila.


Co mi tato kniha dala?

Kniha od těchto dvou mladých studentů mě vtáhla do svého „děje“ hned od prvních stran. Na bezmála sto stranách se dozvídáme odpovědi na základní otázky, které si snad každý člověk, který kdy přemýšlel o své podnikatelské budoucnosti, položil. Co riskujeme a co můžeme získat? Proč začít podnikat? Co podnikání vlastně je a co obnáší? Na tyto a další otázky jsem v knize dostal stručné, a přesto velmi výstižné a obohacující odpovědi. Dozvěděl jsem se o metodách a nástrojích používaných nejen v podnikatelském prostředí, ale také v osobním životě, které mě jednoznačně posunou dál k mým cílům.


Užitečné metody a nástroje:

Metoda 5 PROČ – Tato metoda nás má vyvarovat řešení problémů, které řešit nemusíme a nemáme. Je to série 5 otázek, které nás přivedou k podstatě problému a jeho řešení. Příklad z knihy:

1.     Proč člověk chodí do fast foodu? – Má hlad.

2.     Proč si neuvaří doma? – Nechce se mu vařit.

3.     Proč nezajde na večeři k babičce či k rodičům? – Protože chce mít klid.

4.     Proč si nekoupí rohlík s pomazánkou? – Má chuť na něco dobrého.

5.     Proč si tedy nezajde do klasické restaurace? – Nechce na jídlo čekat. Chce ho rychle.

Tato metoda je dle mého velmi užitečná a může nám určitě ušetřit hodně času.


Paretovo pravidlo 80/20 - O tomto pravidle/nástroji jsem se dozvěděl na naší akci Forest & Back. Jsem rád, že mi toto pravidlo bylo ještě lépe a přesněji v knize popsáno, protože si myslím, že jsem o něm ještě nevěděl vše. Paretovo pravidlo 80/20 říká, že 80% výsledků pramení z 20% činností. Budu se snažit s tímto pravidlem co nejčastěji pracovat, budu se soustředit na hlavních 20% činností, které mě dokážou nejlépe posunout k cíli. Díky tomuto pravidlu mám pracovat rychleji a efektivněji.


Můj pohled na knihu a závěr:

Kniha od Adama a Pavla Štrunce mě velmi mile překvapila. Jsem rád, že jsem si vybral jako svojí první a odrazovou knihu do podnikání právě knihu těchto mladých a velmi inspirativních lidí. Líbilo se mi v knize teoretické propojování různých problematik s praxí. Na každou otázku, která byla autory položena jsem hned o pár řádků dál dostal odpověď. Autoři také nevynechali různé praktické tipy a rady k různým tématům. Dále se mi velmi líbily ukázky z reálného světa, od reálných lidí, kteří jsou úspěšnými podnikateli. Předávali nám své zkušenosti a rady prostřednictvím několika desítek řádků. Kniha je psaná velmi čtivě, já sám jsem si její čtení velmi užíval.


Nejen, že mě kniha dokázala namotivovat k proaktivnějšímu přístupu k různým věcem, ale také mi poskytla nespočet tipů do začátku podnikatelské cesty. Knihu bych jednoznačně doporučil každému, kdo se zajímá o podnikání nebo kdo chce změnit svůj životní styl. Kniha i přes fakt, že je takto krátká naplnila má očekávání. Jsem si jistý, že tahle kniha nepatří k těm, které si jednou přečtu a už zůstanou v knihovně, dále s knihou budu pracovat a brát si užitečné rady a poznatky ke svým projektům. Jediné, co mě ve vztahu k této knize mrzí je fakt, že se mi do rukou nedostala dříve.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jonáš Plichta - 14.11.2021 - 20:48


Gratuluji k první eseji!! Kdyby ses o paretovu chtěl dozvědět ještě více pojednává o něm autor Richard Koch ve své knize: Paretovo pravidlo (princip 80/20). Věřím, že znalost tohoto pravidla ti může v mnohém pomoci. Jaké další myšleneky ti kniha přinesla a k čemu si myslíš, že se budeš najčastěji vracet?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

06.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

31.10.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

31.10.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

29.10.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

26.10.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

25.10.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: