Podnikání z lavice
Ke knize jsem se dostal náhodou a zprvu mě děsila a zároveň i těšila svou krátkostí. Po dočtení bych si ovšem přál, aby byla ještě o chlup delší, protože jsem z ní dostal spoustu skvělých metod i tipů. Velmi dobře se mi četla hlavně proto, že byla svižná a autoři jsou mladí bratři, kteří dříve stejně jako já teď chtěli začít ´´podnikat z lavice´´.
Kniha mi zjednodušeně ale přesto účelně ukázala, jak rozjet projekt ať už se jedná o produkt nebo službu. A to vždy i s příkladem v praxi, takže to bylo velmi přehledné a krásně se to četlo. Kniha se dotýká i jiných věcí a dává na ně zajímavý pohled ať už jde o motivaci, networking, nebo získávání informací od zkušenějších.
Co si z knihy odnáším?
Jedna z věcí, která se mi líbila a určitě se ji budu snažit využít je takzvaný avatar zákazníka. Který funguje tak, že si vytvoříme velmi konkrétní prototyp našeho zákazníka pro daný projekt (jaký je, co chce a jak se k němu dostat). A to nám pomůže s výrobou daného produktu ale například i v marketing kdy se můžeme přesněji zaměřit na potřeby tohoto zákazníka.
„Produkt musíme vždy přizpůsobit zákazníkovi, ne zákazníka produktu.“
„Pokud koupí jeden z 10 je to úspěch.“
Je lepší začít na vyšší ceně a případně zlevnit nežli obráceně. Zlevnit můžu vždycky a zákazníka to potěší naopak když zdražím můžu o něj úplně přijít. Spíše produktu dát větší přidanou hodnotu nežli lákat na nízkou cenu, která naopak může v očích zákazníka indikovat nekvalitu výrobku a podobné věci. Jak je psáno v knize: „Nízká cena je cesta do hrobu“.
Pravidlo KISS – keep it simple, stupid. Aneb Nejjednodušší řešení bývá většinou to nejlepší. Toto pravidlo se budu snažit použít u svých projektů a co půjde tak řešit jednoduše a selským rozumem.
Paretovo pravidlo 80/20
Obklopuj se lidmi, kteří tě posouvají. Aneb 5 lidí se kterými se nejvíce stýkám mě velmi silně ovlivňují, a proto si musím dávat pozor kdo ti lidé jsou a jestli na mě mají převážně pozitivní vliv.
Webnode – stránka na tvorbu jednoduchého webu
Závěr
Kniha se mi opravdu líbila, mnohé mě naučila a i když byla krátká tak bych řekl že pro mě osobně momentálně přínosnější než 5x tak dlouhé knihy. Ukázala mi, že podnikání nemusí být tak složité, jak se může zdát a že s použitím správných metod se dá ušetřit spousta práce. A proto mě i velmi namotivovala do budoucna. Velmi jsem ocenil na konci knihy seznam doporučené literatury, filmů, YT kanálů a podnikatelských soutěží.