Podnikání z lavice


1 bod

Hodnocení: 92.7 %

Přidáno: 02.10.2020

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi

Podnikání z lavice

Adam a Pavel Štruncovi


Proč jsem si knížku přečetl


Na střední škole jsem se skamarádil s autory této knížky, kteří začali podnikat již ve 14 letech a přátelství s nimi mě velice posunulo v mé podnikatelské kariéře, protože jsem se od nich mohl v byznyse hodně co učit. Cca 2 roky zpět napsali krátkou knížku o tom, jak začít s podnikáním, když je člověk teprve na střední škole a nemá moc peněz ani zkušeností. Dával jsem jim tenkrát na knížku pozitivní zpětnou vazbu a těšil se, až ji vydají, ale po projektu se slehla zem. Proto, když ji po dvou letech konečně vydali a uspořádali její křest, jsem si musel ze zvědavosti jednu koupit, abych zjistil, co vše se v ní změnilo. A musím říct, že jsem byl příjemně překvapen.


Proč by si měl knihu přečíst každý tučňák


Myslím si, že tuto knihu by si měl přečíst každý, kdo chce začít s podnikáním prakticky z nuly. Zde jsou ty nejpodstatnější důvody:

Je krátká a zároveň výstižná - V dnešní uspěchané době je stále důležitější získávat informace efektivní formou

Je minimalistická - Příjemně se čte, používá správné barvy a rozložení textu, neunavuje čtenáře, ale naopak jej dostává do FLOW

Je hodně konkrétní - Narozdíl od spousty jiných knih o začátcích v podnikání, nám tato knížka dává přesně krok po kroku návod, jak opravdu začít. V každém kroku uvádí proč a jak krok udělat a pro inspiraci dává příklady z praxe.

Jde hodně do detailu - Například u oslovování partnerů nám ukazuje šablonu e-mailu nebo v kapitole o lean canvas nám říká, kde přesně na webové stránce www.leancanvas.cz je tlačítko pro stažení lean canvas v pdf. Přitom všem si však kniha stále zachovává svou minimalističnost.

Popisuje produkt i službu - V příkladech a krocích, jak rozjet podnikání, se autoři rozhodli demonstrovat své zkušenosti na reálném produktu i reálné službě, protože se tyto dva podnikatelské záměry v určitých fázích vývoje odlišují.

Dává čtenáři užitečné techniky a nástroje - Lean canvas, SMART cíle, 5x proč?, KISS, konkrétní tipy na website makery apod.

Doporučuje, jakou dynamikou přistupovat k podnikání - Zákon setrvačnosti, důležitost vytrvalosti, Snowball effect, networking, neustálý seberozvoj, problematika motivace apod.

Začíná s proč - Kniha nejprve vysvětluje, proč je dobré podnikat a proč je podstatné co nejdříve začít.

Zdůrazňuje důležitost zákazníka - V každém kroku byznys plánu lpí na tom, že nesmíme zapomínat na zákazníka, protože produkt nebo službu vytváříme pro něj.

Staví na zkušenostech starších podnikatelů - Martin Vítek (Soutěž a podnikej), David Zábrž (Česká asociace startupů) či Dalibor Pulkert (Outboxers). Ti všichni a mnoho dalších českých podnikatelů dali do knihy své rady a postoje k podnikání.

Staví na zkušenostech mladých podnikatelů - Díky tomu je kniha opět blíže ke svým čtenářům, protože ukazuje, že je možné být úspěšný již jako teenager.


Co mi kniha přinesla


Kluci Štruncovi mě nezklamali a mohl jsem se díky nim opět přiučit něco nového. V knize mi doporučili několik zajímavých technik a nástrojů, které jsem dosud neznal. Zároveň mi prohloubili názory a postoje, které jsem již díky Team Academy získal a dali mi pár tipů, jak přistupovat k průzkumu trhu nebo k navazování spolupráce.





Hodnocení: 92.7 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: