Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Knihu jsem si vybrala z důvodu, že jsem na ní měla napsat esej, ale dá se říct, že u mě vyhrála svou zajímavostí. Chtěla jsem se více dozvědět co je podnikání a co obnáší. Dále mě zaujalo, že jí napsali poměrně mladí podnikatelé. Zajímal mě jejich moderní pohled na toto téma.
Jednotlivé kapitoly a co jsem si z nich vzala:
ÚVOD DO PODNIKÁNÍ
Tato kapitola popisuje, co vůbec podnikání je a co obnáší. Zaujala mě věta „podnikatel je člověk, který si nastavuje vlastní systém a vlastní pravidla“ je to vlastně svoboda tvořit, a to se mi na tom líbí.
Jsme mladí a jediné o co můžeme ztratit je čas, z chyb je dobré se poučit a vytrvat. Pokud takto učiníme zjistíme, že všechny problémy nejsou neřešitelné, a to je kdy naše sebedůvěra roste. Tento proces se v knize nazývá „Dunning-Krugerův efekt“
ROZJEZD PROJEKTU KROK ZA KROKEM
Na začátku potřebujme nápad, z knihy jsem si odnesla, že nápad nemusí být extra složitý a nový. Můžeme převzít nápad ze zahraničí, nebo přijít s něčím co existuje a obnovit to. Jako tato kniha, existuje mnoho knih o podnikání, ale tato je od studentu pro studenty. Zaujal mě také nápad vzít si jakoukoliv knihu, otočit na náhodnou stránku a dát prst na nějaké slovo. Zapíšeme si ho a takto pokračujeme, dokud nemáme alespoň 5 slov. Nejvíce se osvědčila podstatná jména, zamyslíme se nad spojením slov a zkusíme vymyslet podnikatelský nápad.
ZHMOTNĚNÍ PLÁNU
Zaujala mě myšlenka, že spousta lidí chce nejdříve začít s plánováním, ale správně máme zašít s prototypem produktu. Po dokončení prototypu můžeme zjistit, že všechno bude nakonec úplně jinak a plánování bylo zbytečné.
„dělej obyčejné věci neobyčejně dobře“
Při zhmotnění plánu první oslovíme:
FFF= family, friends, fools (rodina, přátelé a blázni)
VSTUP NA TRH
Pokud koupí jeden z deseti, je to úspěch.
Při tvorbě loga se nejlépe ptáme naší cílové skupiny na názor, co by se jim líbilo. Pokud se nebude líbit jim, je jedno, že se líbí nám.
NÁSTROJE ÚSPĚCHU
KISS je nástroj ke zjednodušení všeho, co děláme. (Keep it simple, stupid) v českém překladu „Nech to jednoduché, hlupáku“ vyplývá z toho, že to nejjednodušší je často to nejlepší.
V závěru knihy se můžeme inspirovat od mladých podnikatelů, jsou tam také užitečné nástroje k podnikání, doporučená literatura, webové stránky, filmy, soutěže atd. Velmi nápomocné v praxi.
MŮJ NÁZOR NA KNIHU:
Kniha se mi neskutečně krásně četla, je přehledná a už teď vím, že se mi jí vyplatilo koupit než jen vypůjčit v knihovně. Je tam mnoho zajímavých a poučných nápadů, příběhů z praxe od ostatních studentů a metod pro super podnikání. Ptala jsem se kamaráda na názor na knihu a varoval mě, myslel si, že pokud je kniha napsána mladými studenty tak nám nemůže předat dostačující informace. Obávala jsem se toho, ale kniha změnila můj názor. Ráda po ní v budoucnu šáhnu, když budu tápat v podnikání nebo jí doporučím spolužákům.