Podnikání z lavice
Adam a Pavel Štruncovi
Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Tuto knihu jsem si vybrala na základě doporučení hodně lidí z Tiimi. Dalším důvodem byla i délka knihy, hledala jsem knihu, která bude krátká, výstižná a přes to nabitá informacemi.
Myšlenky v knize, které mne zaujali/něco mi přinesli:
Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujali:
Tato kniha se snažila, aby každá věta, každá stránka i každá kapitola, namotivovala čtenáře skutečně začít podnikat, mít tu chuť začít, naleznout motivaci. Také se mi líbilo, že dle této knihy nemáte čekat, až budete mít dostatek znalostí, nebo až přečtete dostatek knih, nebo až dosáhnete toho titulu, ale začít teď. Jsme mladí a nemáme závazky, nemáme tolik co ztratit a vzhledem k tomu, že většina podnikatelů začíná po 30 letech svého života, budeme mít před nimi velký náskok. Učme se z chyb, ale ne, jen z těch našich, ale i z těch co už udělali lidé, před námi.
Co jsem si z této knihy vzala?
V této knize jsem narazila opravdu na hodně myšlenek. Například tabulku Lean Canvas, kterou mám v plánu zrealizovat při svém dalším projektu. Nebo například nakreslení Avatara zákazníka, který mi pomůže lépe porozumět mému zákazníkovi a jeho potřebám. Také jsem si z této knihy odnesla rozdíl mezi uživatelem a zákazníkem, že ten, kdo kupuje náš produkt/službu, nemusí být nutně i uživatel a že my (podnikatelé) cílíme na zákazníky
Zajímavé postřehy z knihy:
Všimla jsem si, že se kniha hodně zaměřuje na zákazníky a na to, že máme svůj produkt/službu co nejvíce přizpůsobit zákazníkovi, který si bude od nás službu/produkt kupovat a snažit se co nejvíce naslouchat tak jeho potřebám. Chápu, že zákazník hraje velkou roli při zdokonalování a vývoji našeho produktu/služby, ale myslím si také, že každý podnikatel by si měl stanovit určitou hranici, přes kterou nepůjde, i kdyby to jeho zákazník požadoval. Ale také se mi líbila myšlenka, která byla v knize zmíněna, že to so sedí všem, nesedí nikomu. Nikdy nebudeme mít službu/produkt, který by vyhovoval našim zákazníkům a je tak na naši intuici a selském rozumu, jak budeme s informacemi a požadavky zákazníků zacházet.
Co jsem si z této knihy vzala, co uplatním v praxi:
Z této knihy jsem si odnesla například již zmíněný Lean Canvas, který uplatním při nebližším projektu, nebo avatar zákazníka, který můžu uplatit již teď jako fotograf. Také kniha ke konci pojednává o vnější a vnitřní motivaci a já díky knize zjistila, že mám často jen vnější motivaci a díky této knize vím, že další na seznamu bude kniha o motivaci. Také mi kniha objasnila pojem networking a jak mi může být užitečný.
Co se mi na knize líbilo:
Líbilo se mi, jak kniha čtenáře vede krok po kroku v realizaci a do toho dává čtenáři různé typy do praxe. Také že spisovatelé používali dva příklady: Služba a produkt a snažili se čtenáři vysvětlit v čem je nabízení služby rozdílné od prodávání produktu a co mají naopak společné. Také se mi líbilo grafické zpracování knihy, které udrželo čtenáře v pozoru.
Též bych ale velmi ocenila údernost knihy, jde rovnou k věci a nejsou zde “kecy” okolo.
Co se mi na knize nelíbilo:
Nelíbil se mi důraz, jaký byl kladen na zákazníka, že zákazník je středobod celého podnikání. Souhlasím, že je zákazník velmi důležitou součástí podnikání, ale není zde kladen žádný důraz na individualitu a že ne vždycky je dobré přizpůsobovat nabídku zákazníkovi.