Pište texty, které prodávají.


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.10.2024

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Kniha Copywriting: Pište texty, které prodávají od Anny Sálové představuje širokou škálu technik a metod zaměřených na kreativní a efektivní psaní, které jsou využitelné pro nováčky i zkušenější copywritery. Obsah knihy staví na základních zásadách účinné komunikace a doplňuje je specifickými technikami, které zvyšují účinnost a přitažlivost textů v marketingu.

Jednou z hlavních metod v knize je tzv. Disneyho strategie, zahrnující role snílka, kritika a realizátora. Tato technika postupně zapojuje každou z těchto rolí: snílek přináší svobodné nápady, kritik odhaluje možné nedostatky a realizátor zvažuje reálnou proveditelnost. Cyklus těchto tří úloh vede k důkladnému propracování nápadů, dokud nevyhovují všem úhlům pohledu.

Další důležitou technikou jsou tzv. „power words“, slova silně působící na emoce čtenářů a motivující k akci. Autorka doporučuje volit místo neutrálních výrazů emocionálně zabarvená slova, která více rezonují s cílovou skupinou. Slova jako „zadarmo“ nebo „nový“ jsou ukázkou výrazů, které mají přirozenou schopnost přitahovat pozornost. Navrhuje také nahrazování negativních výrazů slovy s pozitivní konotací – například místo „problému“ použít „výzvu“, čímž se mění tón textu a jeho vnímání.

Kniha se rovněž zaměřuje na rozdíl mezi pohledem zákazníka a marketéra. Pro lepší přizpůsobení obsahu potřebám zákazníků doporučuje autorka praktické cvičení, ve kterém se text rozpracuje z obou perspektiv. Tímto způsobem se copywriteři učí tvořit sdělení, která jsou relevantní a přizpůsobená očekáváním cílové skupiny.

Poslední, ale důležitou technikou je práce s tzv. „elementem tajemství“. Tento prvek slouží k upoutání zvědavosti a vede čtenáře k akci – například k prokliknutí odkazu či registraci. Tajemství je účinné zejména v e-mailových kampaních a při uvádění nových produktů, kdy zákazníci touží po odhalení nových informací a aktivně sledují aktuality.

Celkově kniha poskytuje praktický a ucelený přehled technik a postupů, které mohou copywriteři využít k tvorbě obsahu přizpůsobeného moderním, na emoce zaměřeným zákazníkům.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

29.10.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

26.10.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

25.10.2024

Kategorie: Koučování

Body: 3

25.10.2024

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Sleduj nás na sociálních sítích: