Kniha dynamická strategie by se mi hodila k bakalářské práce, jelikož hovoří o tom, jak vytvořit dynamickou a adaptabilní strategii pro úspěšné podnikání v dnešním rychle se měnícím světě.
Jednou z hlavních myšlenek knihy je to, že tradiční strategické plánování už není dostačující v dnešním světě, protože se trh a konkurence mění daleko dynamičtěji, než tomu bývalo zvykem. Spíše než na tradiční plánování bychom se měli soustředit na schopnost se rychle přizpůsobit a přinést nová řešení.
Podle autorů knihy úspěšné podnikání závisí na schopnosti rozpoznat klíčové změny v trhu a okolním prostředí a na schopnosti se na tyto změny rychle a účinně reagovat. Doz a Kosonen uvádí pojem "strategické oči", tj. schopnost vidět a chápat, co se děje v našem okolí, a jak využít tuto znalost k úspěchu.
Knihou také prochází myšlenka, že úspěšné podnikání vyžaduje spolupráci a inovativní myšlení. Podle autorů by tak měli firmy tvořit kompetentní týmy, které spolu umí perfektně a rychle spolupracovat a umí se soustředit na nalezení inovativních a neotřelých řešení.
Další důležitou myšlenkou knihy je to, že podnikání je o vývoji a neustálém učení. Zde autoři prakticky naráží na myšlenky učící se organizace, což je teorie, která jde ruku v ruce s touto knihou.
Trochu mě mrzí, že jsem se ke knize nedostal dříve a už pro mě bylo pozdě její myšlenky implementovat ve své bakalářské práci.