Příručka k inovacím


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.12.2021

Management inovací   Jaromír Verber

Tuto knihu jsem si vybral ke zkoušce z řízení inovací. Měl jsem od ní relativně velké očekávání, protože jsem se o téma inovací chtěl opravdu něco dozvědět.

Když se na to teď koukám zpětně i po tom co jsme měli na TS a po přečtení této knihy tak si uvědomuji jednu věc. Inovace je velmi subjektivní. Neřekl bych, že má jednoznačný význam a každý podnikatel či jednotlivec může za inovaci považovat co sám rozhodně. Inovace se však dají specifikovat do těch obrovských (přelomové, revolučí) a například i do těch menších. 

Kniha kouká … no vlastně ani nevím jestli bych to nazval odbornou knihou. Celou dobu čtení jsem měl pocit, že se jedná o uživatelskou příručku nebo manuál pro hodně junior manažery, kterým bylo přidělena práce “dělej něco s inovacema”. Příručka kouká na inovace z 2 pohledů a to mikro a makro ekonomického. Už v tu chvíli jsem si říkal že to je divný… Páč jsme zatím nepřišel na co mi bude v podnikatelské sféře rozdělení mikro a makro ekonomie. 


Z makroekonomického hlediska se dá na inovace koukat jako na možnost konkurenceschopnosti. Autor se asi nechal inspirovat Druckerem, který říká, že by se firmy měli zaměřit jen na marketing a inovace, aby uspěly. 

Další kapitolou je pak řízení změn. Zase jsem měl pocit, že se jedná o subjektivní definici. Ale říká, že změna je přirozená a nevede ke zlepšení. 

Poslední 2 části jsou o podpoře inovačních aktivit a ochraně inovací. V těchto kapitolách jsem si založil jen pár informací (například fondy ze kterých tahat dukáty ;) ). Nedozvěděl jsem se nic nového co bych si chtěl zapamatovat. Prostě jsem si to založil a kdy bych to potřeboval tak pro to mohu sáhnout. 


Z mikroekonomického pohledu se autor kouká na inovace v podniku. Mluví o strategii inovačních aktivit. Specifikuje inovačně proaktivní firmu. Tam se mi líbilo, že zabrousil do téma o startupech, ale nerozvedl ho do hloubky. Také popsal druhy inovací jako například Blue ocean strategy, která dokáže vytvořit jedinečný produkt na trhu. Zde se mi to jednoduše napojovalo na ZS, kde jsem se dozvěděl, že tuto produktově zlomovou inovaci používají u tekutého kaučuku, který nikde jinde nedělají. Dále pak rozebírá volnou inovaci pod kterou jsem si představil spolupráci mezi mnoha firmami. Každá poskytuje něco a tím vznikne inovace na bázi kolaborace. Řekl bych, že by jsme se na tomto mohli mnohem více jako tým podílet. Mohla by být někde nějaká skulinka kam bychom se mohli vejít a na něčem zapracovat. 


Z této knihy jsem si neodnesl moc hmatatelných znalostí. Vážně mi přijde jako pro pokročilejší manažery či čtenáře v tomto segmentu. Nedivil bych se, kdybych ji našel u nějakého vrcholového manažera v knihovničce. Jak jsem již na začátku psal, přišlo mi to jako příručka. Odnesl jsem si však nějaké dílčí znalosti a poznámky, které jsem tady vypsal: 



Možná mám málo praktických znalostí z externího světa abych poznal inovace plynule.


PDCA -plan, do ,check ,art (korekce) 


Inovace převážně v high tech průmyslu (nanotechnologie, síťování) R and D centra


Matice BCG se dělá ne tak, že do jednoho kvadrantu zařadíme produkt, ale tak, že si tvoříme velikostní množinu podle produktu a tu pak zařazujeme do “grafu” a ne jednotlivých segmentů


IPO prvotní nabídka akcií u AS





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: