Proč jsem si tuto knihu vybral?
Tuto knihu jsem si vybral pro zvýšení kreativity hlavně mne zajímalo spojení kreativity a vědeckého náhledu.
Co jsem si z knihy odnesl?
Kreativita je něco co nelze vyjádřit slovy. Pokud se chceme bavit o něčem tak abstraktním musíme si sjednotit slovník (zde čtenáře a pisatel). Toto souvisí i s kreativitou a aspektem toho, že myšlenky, které nás napadnou musí být prezentovatelné, aby skutečně mohli být využitelné
Ve výzkumu jsou důležité otázky na které se snažíme odpovědět. Otázky jsou tedy pro nás průvodci, které pomáhají tvořit.
Výsledek našeho bádání musí být: čistý, jednoduchý, krásný, obecný, adekvátní, plodný atd.. jedině takto poznáme, že jsme přišli s kreativním řešením.
Formy imaginace:
Pochází-li nejasnosti z moře myšlenek a jazyku do kterého jsme ponořeni, ale máme zde minimální povědomí, je přirozené, že se začneme ptát do hloubky poznání. Pokud o problematiku máme skutečný zájem, který přesahuje a zahrnuje velký rozměr věcí. První krok na cestě za skutečným zájmem je přiznat, že myšlenky jsou pravé (pomocí různých nástrojů a faktu).
Rozdělit výsledky pivotu a reality. Protože co vyjde v pivotu nemusí být realitou. Pivot představuje simulované prostředí ochuzené o aspekt reality a to je to co je třeba si uvědomit.
Jedním z hlavních důvodu proč je obtížné uvažovat o našich myšlenkách je důvod, že naše myšlenky pochází ze zmatených fragmentů pravdy.
Jestli budeme nebo nebudeme přemýšlet ovlivňuje hlavně naše motivace, která je ovlivněna naším postojem k životu.
Pokud se přesuneme z jedné pozice, které nerozumíme do druhé, budeme stále více zmateni.
Vše o čem můžeme diskutovat je naše znalost reality.
Redukcionismus a mechanismus jsou destruktivní a mohou vést k zúžení lidského myšlení. Pokud tedy zužovat či mechanizovat své myšlenky musím si být vědom, že toto "zjednodušení" je na úkor některých aspektů/ odchylek, které mechanismus nepojme.
Vědecký a umělecký duch mají něco společného - vědec se nechce jen dozvědět o faktech, ale i porozumět souladu a znát celou mozaiku a vytvořit celek.I vědec používá kritéria pro rozhodnutí jako krása a symetrie. A podle těchto kritérií vybírá teorii, která se mu bude líbit.
tři postoje ducha
ekonomika má řecké kořeny a její původnů význam je správa domácnosti. Domácnosti všude kolem nás a jsou na sebe nezávislé. Země se chová také jako domácnost.
Prvním krokem v ekonomii je říct si, že země je jedna domácnost. Pokud budeme předstírat, že jich je více, nemůžeme to zvládnout. Musíme stát i padat společně
potřebujeme novou vizi lidské bytosti ve světě.
koherentní = držet pohromadě
Nesouvislé názory na celek, mohou být destruktivní.
Je nezbytné se účastnit a aktivní účast.
Musíme vést dialog a sdílet své myšlenky a být schopni myslet společně. Pokud neumíme přemýšlet a mluvit spolu, tak společně nedokážeme nic udělat.
Autor připodobňuje práci kreativce a i vědce k dítěti, jenž prozkoumává svět. Jde o to, že se dítě nebojí testovat a padá a padá dokud něco nevytvoří. A to je postoj, který bych si chtěl odnést: dětskou zvídavost, která vytvoří otázku a dětská hravost a představivost se bude snažit na tuto otázku odpovědět různými způsoby.