Ogilvy o reklamě v digitálním věku
Miley Young
Co jsem si odnesl?
Je spousta strategií jak dělat reklamu, všechny začínají u zákazníka a jeho potřeb a chování. Video je super nástrojem marketingu. Investice do reklamy by se měly dělit podle 70:20:10 viz. esej. Díky internetu a digitálu máme mnoho nástrojů jak zákazníka zaujmout - problémem je hyperkonkurence a cenová válka. Neurověda je perspektivním oborem ve vztahu k reklamě. Televize zůstane klíčovým médiem. Indický reklamní trh bude nejpřitažlivějším na světě. WeChat předstihne facebook. Kandidáti na politické funkce budou dále využívat lživou reklamu.
V první části knihy se autor věnuje historii reklamy. V této části mě zaujal dopad digitální revoluce. Pokračuje se příchodem internetu až do dnešní doby, kdy je všechno jinak.
Zavedené firmy naskakují na rychlé trendy čím dál více. Příkladem je Burger King s jeho pride burgrem v barvách LGBT vlajky.
Content je králem; ale co to vlastně znamená?
Content začal být aplikován na cokoliv, co bylo vytvořeno pro internet a žilo tam, od blogů po webové stránky. Brandy a firmy vyvinuli koncept “ekosystému kontentu”
*Pozn.: Matrix contentu
Plánování contentu
Pro plánování je možné využít tzv. matici contentu. str.77
8 tipů pro content
Data: platidlo digitálního věku
Strukturovaná data a nestrukturovaná data (článek na blogu, emailová schránka, facebookový feed)
Skutečně užitečná data definovaná pro celou organizaci.
Reklama
Dobrá pragmatická reklama vyžaduje znovuprosazení základních principů efektivní reklamy. Nemůže oddělovat kreativní a mediální procesy.
Rád bych zmínil video jako nástroj digitálního marketingu a kam až může kreativita dojít. Výrobce čipů snapdragon dokonce natočil krátky film na youtube - výkonnost telefonu umožnila najít unesenou dívku. Wendy Clark prosadila v coca cole přístup k rozdělování marketingových investic 70:20:10. 70 % je nízké riziko, osvědčená kvalita. 20% jde do inovativních médií a 10% je utraceno za vysokorizikové nové nápady.
Fáze orientace na zákazníka
Ambice -> Persony -> Customer journey -> engagement -> strategie zapojení -> mapa zážitku.
Perfektní UX
Autor dále pojednává o různých typech digitálnlích reklam a ukazuje případové studie. Líbila se mi zejména strategie NIKE a pojednání o digitální vládě.