Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.03.2021

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Svobodová Ivana, Andera Michal

Od nápadu k podnikatelskému plánu



Knihu doporučuji všem, kteří se chtějí něco dozvědět o podnikání, nebo ještě ani neví, jestli je podnikání pro ně. Kniha popisuje hlavní myšlenky podnikání i otázky, které bychom si měli zodpovědět před tím, než o podnikání vůbec začneme uvažovat (Proč?), je zde i rozvedeno téma, nad kterým jsem dlouhou dobu přemýšlel, jestli začít podnikat sám/s kamarádem, s rodinou a také jaké jsou úskalí podnikání – jaké problémy můžou/nastanou. 

Je mi líto, že jsem knihu nečetl dříve, jelikož kniha funguje jako návod podnikáním od vymýšlení nápadu, analyzování trhu atd. Naučil jsem se spoustu nových technik a metod, o kterých jsem slyšel, ale nevěděl jsem, jak je použít, nebo jsem neviděl jejich plný potenciál. 

 

Metody pro hledání nápadu:

Brainstormin – metoda pro vymyšlení největšího počtu nápadů

1.     Fáze Divergentí –        co nejvíce myšlenek/nápadů se zapisuje na tabuli 

V této fázi se nápady nehodnotí, pouze se zapisují myšlenky

Časově omezené

2.     Fáze Konvergentní -    Vybírání nejlepších/proveditelných nápadů

Každý člen vysvětluje svoje myšlenky dopodrobna

K vybrání nápadu může sloužit hlasování/rozdělování kapitálu

 

Painstorming

Hledání problémů v našem okolí, a jejich následné řešení

Zaměřené na problém zákazníka

 

6-8-5

Každý člen na papír namaluje 6-8 nápadů

Lepší pro členy, kteří se tolik neprosazují nahlas

1.     Fáze – 5 min malování nápadů (nemusí být detailní)

2.     Fáze – prezentování nápadů podle obrázků

 

Myšlenkové mapy

Mapa znázorňující problém, od kterého se odvíjí řešení, od řešení se odvíjí provedení atd.

 

Rozhovor

Hloubkový rozhovor se zákazníkem, na řešení jeho problému

Nesnažit se příliš strukturovat, aby zákazník neodpovídal jenom ano/ne

Snažit se rozproudit debatu, kdy zákazník nám pomáhá upravit/zdokonalit produkt

 

Slovník:

Divergentní myšlení – kreativní myšlení na vymyšlení největšího počtu nápadů

Konvergentní myšlení – racionální myšlení pro vybrání nejlepšího nápadu

MVP – minimální životaschopný produkt

B2B – business to business – zákazník je firma

B2C – business to consumer – zákazník je zákazník

P2P – peer to peer – zákazníci poskytují službu jiným zákazníkům (Uber, Airbnb)

Freemium – ochutnávka pro zákazníka 

Lock-in – zákazník si koupí produkt, ale musí dokupovat od stejné firmy (břity Gillette)



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Adam Šulc - 18.03.2021 - 20:49


Líbí se mi, že jsi na konec esej zapracoval nové pojmy! Ve světě podnikání se Ti budou určitě hodit! V eseji popisuješ spoustu metod, vyzkoušel jsi už nějakou v praxi? Pokud ano, dokážeš na ni reflektovat?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: