Positioning: The Battle for Your Mind


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.05.2024

Positioning: The Battle for Your Mind   Al Ries, Jack Trout

Kniha “Positioning: The Battle for Your Mind” od autorů Al Ries, Jack Trout.


Sumarizace: Marketing, pozice značky na trhu


Knihu jsem si vybrala na základě splnění stickeru B1 - The Process of Brand management v Rocket Modelu.


Positioning začíná u produktu. U kusu zboží, služby, společnosti, instituce nebo dokonce i osoby. Positioning však není to, co děláme s produktem. Positioning je to, co děláme s myslí potencionálního zákazníka. Znamená to, že umisťujeme produkt do jeho mysli.


Úspěch v přesyceném trhu závisí nejen na kvalitě a vlastnostech produktu, ale především na způsobu, jakým je produkt vnímán potenciálními zákazníky.


Dostaň se lidem do hlavy

Lidský mozek funguje jako google drive uložiště. Celá naše mysl má spoustu složek. V nějakých složkách najdeme vzpomínky, v nějakých vědomosti. Někde najdeme i texty našich oblíbených písniček. Positioning produktu nebo služby má za úkol najít v lidské mysli složku, kam se umístí a jak si ho lidé zapamatují. Lidé si snadno pamatují, co je první. Nejpublikovanější kniha? Bible. Největší hora světa? Mount Everest. Co je druhá nejpublikovanější kniha? Nemám vůbec páru. To samé je i s firmami. Zde se ukazuje význam být první – lidé si nejlépe pamatují to, co slyšeli jako první. První věc se stává referenčním bodem pro vše, co následuje.


Jednoduchost

V důsledku bombardování marketingovými sděleními je svět překomunikovaný, a proto je pro značky nezbytné, aby sdělení zjednodušily a učinily je zapamatovatelnými.


Název

Dobrý název může výrazně pomoci při umisťování výrobku. Pokud se vymyslí název, který se dostane do slovníku, máme vyhráno. Dobrý název se může stát součástí každodenního jazyka a tím posílit pozici značky na trhu.


Positioning našeho týmu

Jedno z dilemat, které mě napadalo při čtení knihy je, jestli má smysl pálit čas na udávání pozice celé naší firmě KAAMOS nebo pouze jednotlivým produktům a projektům. Já osobně pociťuju vášeň pro náš tým a rozmanitost služeb, které můžeme nabídnout. Vnímám tam i přidanou hodnotu členů v týmu, přičemž každý má svojí vlastní expertizu a vzájemně se doplňujeme. Ve finále mi ale přijde, že v závislosti na naše cíle je pro naší firmu výhodnější soustředit se na positioning jednotlivých produktů. Umožní nám lépe zacílit na specifické potřeby zákazníků a řídit marketingové strategie pro jednotlivé produkty. Přijde mi, že náš brand KAAMOS je tak komplexní a komplikovaný, že mu dělá problém snadno vysvětlit, co děláme a umístit se na trh.


Závěr

Čtení knihy pro mě bylo ve finále dost náročné. Přišlo mi, že se obsah dost táhl a ve spoustě kapitolách mě nebavil. Nicméně, podařilo se mi najít supr video na YouTube, které mi obsah lépe přiblížilo pomocí vizualizací, a tak jsem finální sdělení lépe pochopila. Pokud tě téma Positioning více zajímá, doporučuju shlédnout tohle video! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=Y7iQgdkOUuk


Quotes

The costumer is always right.

Trying smarter is the better way.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

15.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: