Knihu jsem si vybral kvůli podmínce ke splnění požadavků na zkoušku. Přesto jsem se snažil vytěžit novou techniku, která bude potencionální příležitostí pro hledání řešení.
Týden podle SPRINT
Pondělí - Porozumění problému:
První den sprintu je věnován definování a hlubokému porozumění problému. Tým se společně identifikuje klíčové výzvy a otázky, provádí intenzivní diskuse s odborníky a stanovuje cíle sprintu. Důležitá je také tvorba detailních map zákazníků a událostí, které poskytují hlubší pochopení kontextu a potřeb uživatelů.
Úterý - Divergence – Generování nápadů:
Druhý den sprintu je zaměřen na divergenci a generování nápadů. Tým se angažuje v brainstormingu a prezentuje inspirativní nápady. Po této fázi následuje individuální kreslení nápadů, známé jako "šílená osmička", která rozšiřuje možnosti řešení.
Středa - Konvergence – Výběr řešení:
Třetí den sprintu se soustředí na konvergenci a výběr nejlepších nápadů. Návrhy jsou prezentovány, diskutovány a následně hlasováním vybrány ty nejperspektivnější, které jsou dále rozpracovány.
Čtvrtek - Prototypování:
Čtvrtek je klíčovým dnem pro vytváření prototypů. Tým rychle vytváří modely, které jsou následně testovány na funkčnost a atraktivitu. Cílem je rychlé prototypování, aby bylo možné co nejdříve získat zpětnou vazbu.
Pátek - Testování a zpětná vazba:
Poslední den je zaměřen na testování prototypů s reálnými uživateli a analýzu získané zpětné vazby. Diskutují se další kroky a nezbytné úpravy na základě výsledků testování.
Rozdělení rolí a povinností členů týmu ve sprintu:
Během celého sprintu je důležitá role jednotlivých členů týmu. Facilitátor vede a koordinuje aktivity týmu, zatímco Rozhodovač má konečné slovo při rozhodování. Další role, jako finanční expert, marketingový analytik nebo expert na zákazníky, přinášejí do týmu odborné znalosti a zajistí ohled na různé aspekty projektu.
Důraz na cíle a výsledky:
Celý průběh sprintu je navržen tak, aby maximalizoval efektivitu a rychlost. Struktura týmu a promyšlené aktivity podporují rychlé generování a hodnocení nápadů, což vede k výběru a realizaci nejlepších možných řešení.
Zapojení uživatelů a tvorba prototypů:
Centrální částí sprintu je vývoj prototypů a jejich ověřování s reálnými uživateli. Zpětná vazba od uživatelů je klíčová pro postupné zlepšování produktů. Tým se soustředí na rychlé vytváření prototypů, které, i když nejsou dokonalé, přesně modelují reálné použití. Tento proces umožňuje týmu okamžitě reagovat na zpětnou vazbu a upravit prototypy tak, aby co nejlépe vyhovovaly potřebám uživatelů.
ATP:
Sprint jako takový jsem ještě vědomě nevyužil, ale některé rysy se potkávají s technikami použitými na různých BG. Především se jedná o určení facilitátora a rozhodovače. Ten nám pomohl při BG pro Českou spořitelnu s finálními akčními kroky. Stejně tak se používá v běžném procesu divergentní a konvergentní fáze.
Doufám, že sprint podle knihy za nedlouho využiji při inovování. Doporučil bych knihu především projektovým řešením, protože obecně kniha podporuje rozvoj a inovaci v rámci různých podnikatelských příležitostí.