Sprint


3 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 02.05.2024

Sprint: jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech   Jake Knapp

Tuto knihu vnímám jako takového průvodce pro firmy, startupy nebo celkově kohokoliv, kdo vyvíjí nějaký produkt. Sprint nabízí relativně rychlé řešení problémů nebo testování nových nápadů během pěti fází, což je v knize ukázáno jako ve dnech, ale myslím, že pokud to náročnost problému vyžaduje, tak můžeme fázi rozdělit do více dní a naopak do pár hodin. Na druhou stranu je krása v tom, že za týden už bude otestované první řešení a další týden může navázat další sprint, který celý proces posune zase dál. To umožňuje týmům experimentovat s nápady bez potřeby rozsáhlých investic času a zdrojů, což je zásadní pro startupy a vývojové týmy v organizacích.

Ještě než se začne se sprintem, je potřeba si sestavit tým. Je potřeba myslet na to, že čím různorodější tým sestavíme, tím více nápadů a pohledů na problém a také větší šance na úspěch. Ideálně aby měl tým okolo sedmi členů a skládal se z lidí, kteří se podílí na realizaci projektu a expertů na různá odvětví, jako jsou finance, marketing, kontakt se zákazníky, technologie a návrhy. V týmu je také vhodné nastavit si nějaké základní pravidla pro fungování a větší efektivitu, protože je spoustu věcí, které dokáže sprint spomalit.


Pondělí - Mapování a zaměření. Je důležité aby se všichni v týmu poznali a také poznali proces sprintu a jaký je plán na další dny. Tým poté společně definuje problém a vytvoří mapu, která pomáhá pochopit širší kontext projektu.


Úterý - Návrhy. Každý člen týmu vytváří individuální návrhy, které by mohly být řešením na problémy z prvního dne. Je to divergentní fáze, během které se tým snaží najít co nejvíce řešení, pomocí metod jako jsou šílené osmičky a brainstorming.


Středa - Rozhodnutí. Tuto část beru jako konvergentní, kdy se prezentují jednotlivé návrhy a tým je hodnotí a vybírá se ten nejpraktičtější. Během této fáze také tým přechází k plánování už konkrétních prototypů. K naplánování prototypu je ideální využít “storyboardu”, pro lepší představu o dokončení prototypu a jak by mohl zákazník na prototyp reagovat.


Čtvrtek - Prototyp. Vybraný návrh je proměněn v testovatelný prototyp. Tým se zaměřuje na rychlou tvorbu prototypu, který bude dostatečně dobrý, abychom mohli získat v dalším dni upřímné reakce od zákazníků. Důležitá je efektivita a funkčnost a ne dokonalost nebo kvalita, nechceme strávit týdny na šperkování detailů. Cílem je poučit se z testování, nepředstavujeme finální produkt.


Pátek - Testování. Prototyp je testován na skutečných uživatelích, a tým získává zpětnou vazbu. V tento den přijdou zákazníci, kteří byli pozvaní během předchozích dnů, a tým analyzuje jejich odpovědi na předem připravené otázky. Ty by měly být otevřené a začínat slovy jako co, proč, jak, kde atd. Důležité je také dát si pozor na pohodlí zákazníků, kteří poté mohou dát užitečnější zpětnou vazbu. Pro zlepšení vztahu se zákazníkem je dobré mu dát nějakou odměnu za podanou zpětnou vazbu.


Úplně skvělé na sprintu je, že na konci tým vždy vyhraje, protože nejde hlavně o to, aby byl produkt úspěšný, ale aby tým zjistil, jak produkt vnímají zákazníci a věděl jakým směrem mají dále produkt vyvíjet. Veliká výhoda je také v rychlosti získání zpětné vazby s minimálními náklady. I proto bych v budoucnu chtěl tuto metodu ozkoušet, abych si ověřil, jestli to v praxi funguje tak slibně jak knížka demonstruje. Pokud ano, pak je to opravdu silný nástroj, který mi neskutečně zapadá to Tiimi metodiky, kde rozjíždíme malé projekty na kterých se chcem co nejrychleji učit.





Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

15.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: