Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 12.03.2022

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Od nápadu k podnikatelskému plánu 

Proč jsem si knihu vybrala? 

Knihu jsem si vybrala z více důvodů, první z nich je, že jsem neměla dostatečné znalosti, abych byla schopná vytvořit podnikatelský plán ke svým projektům a vlastně jsem ani řádně nevěděla, co podnikatelský plán je a k čemu je potřeba. Dále mne zaujal samotný název knihy a dostala jsem na ni doporučení, od mnoha lidí z mého týmu a posledním důvodem, byla nutnost přečíst knihu k samotnému zápočtu k předmětu. 

Obsah: 

Kniha je velmi obsáhlá, v knize se dozvídáme o tom, jak kreativita funguje, při vzniku našich nápadů, jak tyto nápady zrealizovat, hledat příležitosti, pro jejich uplatnění a realizaci, jak již název napovídá, tak kniha pojednává i o tom, jak vytvořit podnikatelský plán, co by měl a neměl obsahovat, jak ho mít co nejvíce funkční pro naše podnikání. Také se zde dozvídáme, jak si ověřit za co a jak budou zákazníci platit, dozvídáme se zde i o důležitosti průzkumu trhu.  

Myšlenky, které mne zaujali: 

Podnikat sám, nebo s někým? 

Obě možnosti mají své klady i zápory a je na daném člověku, co mu vyhovuje a pro co se rozhodne. Když podnikáme sami, sklízíme 100% zisk, nemusíme se dělit, nemusíme dělat kompromisy, můžeme si to zkrátka a dobře dělat podle sebe. Zároveň tato možnost sebou ale přináší i velkou časovou náročnost, velkou zátěž na psychiku a výhoda a zároveň nevýhoda je, že jste na všechno sami a nemáte prostě parťáka, který by vám rozuměl a na kterého by jste se mohli spolehnout.  

Výhody podnikání s někým může být sdílení odpovědnosti, máte parťáka o kterého se opřít, vzájemně se obohacujete a vzděláváte, víc hlav, víc ví. Ale mínusy mohou být časté dělání kompromisů, delší proces 

Metody z knihy: 

6_8_5 (6 až 8 nápadů v 5 minutách) 

Již samotný název metody vypovídá, o čem metoda je: 

Účastníci dostanou 2 papíry s 6 okýnky a mají 5 minut do každého okénka nakreslit jejich nápad. (Díky kreslení aktivujeme jinou část mozku, než při psaní.) Následně po 5 minutách mají účastníci čas na prezentaci svých malůvek. 

Brainstorming 

Brainstorming je skvělým nástrojem ke spontánnímu hledání nápadů. Brainstorming se z nás snaží dostat co nejvíce myšlenek v omezeném čase. I když jde převážně o skupinovou aktivitu, brainstormingovat můžeme i jako jednotlivci. Hlavními pravidly této aktivity jsou naslouchat nápadům ostatních, nekritizovat a odsuzovat, podporovat odvážné nápady, stavět na nápadech ostatních, čím více, tím lépe. 

Painstorming  

zaměřuje se na problémy zákazníků, vytváří zadání pro hledání podnikatelské příležitost 

Struktura podnikatelského plánu: 

1. Shrnutí. 

2. Charakteristika produktu a vlastníka: 

3. Analýza trhu a zákazníků: 

4. Analýza konkurence: 

5. Analýza dodavatelů: 

6. Personální zabezpečení: 

7. Marketing: 

8. Finanční plán: 

9. Analýza rizik: 

10. Vyhodnocení projektu: 

11. Přílohy. 

Zásady, které by měl podnikatelský plán dodržovat: 

Každý plán by měl být samozřejmě srozumitelný a mělo by být jasné co je naším cílem a nápadem. Mělo by být z podnikatelského plánu poznat, zda-li je daný nápad reálný a i informace v tomto plánu uvedené, také je zde se zmínit o riziku a počítat s ním 

Závěr: 

Tato kniha je velmi obsáhlá a pro mne osobně byla i velmi čtivá a hlavně nápomocná a již teď aplikuji informace z této knihy do praxe, kdy vytvářím podnikatelský plán na jeden ze svých projektů.  



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: