Tato kniha čtenáři přináší vcelku podrobný návod na to, jak opravdu začít podnikat. Pro mě bylo podnikání poměrně neuchopitelný pojem. Zkrátka bez ničí pomoci nebo nějakého návrhu možného postupu, mi podnikání přišlo až skoro nemožné, nebo alespoň velmi náročné. Tato kniha mi poskytuje pomyslnou berličku a materiál, kterého se mohu vždy chytit.
Dozvídáme se o různých technikách, jak vůbec generovat nápady, např. brainstorming, metoda 6_8_5, myšlenkové mapy, painstorming. Poslouží nám i návod na to, kterou metodu zvolit a v jakém případě.
Podněcuje v nás kritické myšlení vůči našemu nápadu, zda je vůbec možné s ním expandovat na trh a jaká je jeho realizovatelnost.
Zaměřuje naši pozornost na zákazníka, na jeho úhel pohledu, zda náš produkt nebo službu opravdu potřebuje, k tomu nám slouží strategie Design Thinking nebo Lean Startup.
Pomáhá nám si vytvořit byznys model (Lean Canvas), který je nedílnou součástí udržitelného podnikání. Poukazuje na různé metody, jak získat peníze od zákazníka – Freemium, Lock-in, předplatné, sdílená ekonomika.
Poskytuje podrobný návod na to, jak sestavit podnikatelský plán, který je pro nás dokumentem, který popisuje vnější i vnitřní okolnosti spojené s podnikáním.
· Shrnutí podnikatelského plánu
· Charakteristika produktu a vlastníka
· Analýza trhu a zákazníků
· Byznys model
· Analýza konkurence
· Analýza dodavatelů
· Personální zabezpečení
· Marketing
· Finanční plán
· Analýza rizik
· Vyhodnocení úspěšnosti podnikatelského nápadu
Odkrývá nám i způsob, jak zafinancovat náš podnikatelský nápad. Bankovní úvěry, přímí investoři, venture capital fondy, business angels nebo způsob Crowdfunding, který je v podstatě online sbírka financí od různých investorů.
Na závěr se mi zdálo skvělé, že jsme jako přílohu v knize nalezli i konkrétní případy podnikatelských plánů.