Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.03.2022

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Od nápadu k podnikatelskému plánu


              Tuto knihu jsem si vybral především z důvodu úspěšného získání zápočtu do předmětu Provoz a hospodaření malého podniku II. Minulý semestr jsme dostali podobný úkol a opět musím říct, že mnou zvolená kniha byla opravdu přínosná. Zároveň je tato kniha čtivá a má opravdu co předat člověku, který se zajímá o vytváření podnikatelského plánu.


              Na začátku knihy se dozvídáme o několika kreativních metodách, které nám slouží k vytvoření nápadu. Některé z metod jsme si již u nás v Tiimi měli možnost všichni vyzkoušet. Jednou z těch veřejně „známých“ metod je Brainstorming. Při této metodě se účastníci snaží vyprodukovat největší možný počet kreativních nápadů či myšlenek na zadané téma. Tato metoda se nám osvědčila již několikrát. Vzpomínám si, že metoda Brainstormingu je u nás hojně využívaná například u Birthgivingů, při kterých společně tvoříme nové, kreativní a inovativní řešení různých problémů pro firmy.


              Další z metod, které byly v knize zmíněny je například metoda 6-8-5. Při této metodě je cílem zakreslit do 6 čtverců na papíře 6-8 nápadů do 5 minut. Při této kreativní metodě nepociťujeme nátlak ze strany okolí, jako při metodě Brainstormingu. Tuto metodu jsem ještě neměl možnost zkusit, každopádně se mi nezdá vůbec špatná.


              Chtěl bych ještě zmínit metodu Lean Canvas, o které jsem se dozvěděl v knize Podnikání z lavice. Tuto metodu jsem ještě v žádném svém projektu nevyužil, každopádně si myslím, že může být opravdu užitečná lidem, kteří potřebují mít svůj podnikatelský plán zesumírovaný a vizualizovaný. Lean Canvas je šablonou pro stanovení konkrétních kroků při zavádění nového projektu.


              Další zajímavou myšlenku, jenž si z této knihy odnáším, je zdali podnikat sám nebo s někým. V Tiimi se učíme týmové práci a také týmovému a společnému podnikání. Já sám jsem ještě nikdy sám podnikat nezkoušel, každopádně bych si to určitě někdy v budoucnu chtěl zkusit na nějakém menším projektu, protože jsem osobně názoru, že je lepší podnikat s někým hned z několika důvodů. Myslím si, že najít podnikatelského partnera je naprosto skvělé a může to usnadnit hodně práce, zároveň se můžeme cítit, že v tom nejsme sami a že je v vždy někdo při nás.



              V knize je také popsán podnikatelský plán. Jsou zde představeny body, kterých bychom se měli ideálně držet při jeho tvoření.


1.   Shrnutí


2.   Charakteristika produktu vlastníka


3.   Analýza trhu a zákazníků


4.   Analýza konkurence


5.   Analýza dodavatelů


6.  Personální zabezpečení


7.   Marketing


8.   Finanční plán


9.   Analýza rizik


10. Vyhodnocení projekt


11. Přílohy


              Podnikatelský plán jsme měli možnost probírat u nás na našem nedávném TS, kde jsem se dozvěděl základy tohoto tématu. Jsem rád, že jsem si tuto knihu zvolil a doporučoval bych jí každému, kdo zajímá o téma vytváření podnikatelského plánu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jonáš - 01.04.2022 - 11:46


Co z metod jsi vyzkoušel ve svém projektu? Co se změnilo na tvém pracovním přístupu po dočtení knihy? = Víc ATP

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: