Proč jsem si vybrala tuto knihu?
Tuto knihu jsem si primárně vybrala kvůli předmětu Provoz a hospodaření malého podniku a také jsem dostala doporučení na tuto knihu. Obsahuje myšlenky a metody, které můžeme aplikovat do projektů.
Brainstorming
Tato metoda slouží k produkování co nejvíce nápadů a myšlenek. Určí se čas a téma a poté se zapisuje vše co kohokoliv napadne. My tuto metodu převážně nejvíc využíváme při Birthgivingu abychom měli co nejvíce nápadů na to, co budeme dále rozpracovávat. Dále jsme tuto metodu použili na vymýšlení našeho názvu "JBS - cooperative".
Metoda 6_8_5
Metoda 6-8-5 je kreativní, kreslící metoda kde máme šest okének, do kterých budeme postupně kreslit naše nápady v časomíře pět minut. Za pět minut bychom měli stihnout nakreslit všech 6-8 nápadů. Tuto metodu jsme ještě nezkoušeli, ale ráda bych si jí vyzkoušela na nějaký nový nápad, až dokončím projekty, ve kterých jsem nyní.
Myšlenkové Mapy
Myšlenkové mapy se využívají na urovnání a zpřehledněních myšlenek, vymýšlení nových nápadů. Určíme si jedno slovo, které je hlavní a od toho vedeme další slova a vidíme mezi nimi různá spojení. Já toto využívám, když si chci urovnat nějaké věci. Například když jsem si chtěla ujasnit, kolik hodin do čeho dávám a kolik mi zbývá, tak jsem to použila a vizuálně si znázornila jak na tom jsem.
Konvergentní myšlení
Způsob analytický, kde si zakládáme na předchozích zkušenostech a znalostech, my automaticky používáme osvědčené postupy a známé procesy k nalezení řešení. Tento přístup využívá převážně jednotlivec.
Divergentní myšlení
Způsob kreativní, kde uděláme krok zpět a hledáme jiné varianty jak problém řešit, než jen tím jedním zaběhnutým a fungujícím způsobem - hledáme originální a kreativní možnosti. Jedná se o myšlení "rozbíhavé", kdy vytváříme různé alternativy.
Painstorming
Painstorming je jedna z forem brainstormingu, ale zaměřuje se na problémy zákazníků a tím zdůrazňuje podnikatelský aspekt. Tuto metodu jsme si také vyzkoušeli na birthgivingu, kde hledáme řešení na problémy.
Podnikatelský proces:
Výzkum potřeb zákazníka
Hodnotový canvas
Toto využíváme k zachycení toho, co víme o našich budoucích zákaznících a díky tomu můžeme lépe přemýšlet o naší budoucí službě a nebo produktu. Všechny zanesené informace bychom měli mít z našeho pozorování. Hodnotový canvas se dělí na dvě části - ZÁKAZNÍK a PRODUKT.
Pozorování
Nejjednodušší, jak můžeme proniknout do života zákazníků je pozorováním jejich chování. Pokud si chceme otevřít kavárnu, stačí nám jít do jiné, třeba naší oblíbené kavárny a sledovat personál a zákazníky. Jak se chovají zákazníci? Co se Vám na kavárně líbí? Jak se chová personál k zákazníkům? A z toho se můžeme nejlépe poučit a vědět co chceme a co ne u nás v kavárně.
Crowdfunding
Crowdfunding je financování, které poskytuje větší počet jednotlivců s menším obnosem k cílové částce na realizaci projektu. Je to tudíž taková sbírka, většinou v online prostředí a může sloužit k novým projektům, na produkty a podobně. Vždy vznikne kampaň, která je poutavá a umí zaujmout.
Lean Canvas
Metoda, která se využívá pro stanovení konkrétních kroků při zavádění nového projektu. Nyní hodlám tuto metodu využít rovnou dvakrát ve dvou projektech - taneční soutěž a na weby. Díky této knize jsem si více utřídila co to Lean Canvas znamená a jako se tvoří.
Názor na knihu
Kniha je čtivá a psaná jednoduše. Moc mě bavila i když spoustu teorie z knihy jsem již znala. Jsou v ní také reálné příklady a na nich se velmi snadno pochopí teorie. Tuto knihu bych doporučila na začátek školního roku, kdy jsme většinu z toho nevěděli. Ke knize bych se ráda vrátila, až budeme vytvářet další projekt.