Nikdy není pozdě na spokojený tým


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 24.04.2022

Nikdy není pozdě na spokojený tým   Ben Furman, Tapani Ahola

Nikdy není pozdě na spokojený tým 

Proč jsem si knihu vybrala? 

Tuto knihu jsem si vybrala na základě toho, že jsem již delší domu řešili v týmu, co vlastně u nás nefunguje, všichni jme totiž věděli, že něco nefunguje, ale nějak jsme nebyly schopni najít konkrétní příčinu a na první pohled se zdálo, že vlastně je všechno v pořádku i když to jednotlivý členové týmu vnímali jinak. A tak jsem doufala, že tato kniha mi zvládne objasnit, co vlastně v našem týmu nefunguje, případně co zlepšit  

Obsah knihy: 

Kniha obsahuje model dvojté hvězdy, každý vrchol hvězdy je jedno téma, kterým se kniha věnuje a kniha se tak skládá z 8 kapitol, na konci každé kapitoli jsou otázky pro diskuzi na dané téma, a proto si myslím, že je tato kniha ideálním kandidátem pro téma na TS. 

Oceňování 

Z této kapitoly jsem si odnesla důležitost umět oceňovat ostatní lidi v týmu. Je zde ale také popsáno, jak správně oceňovat, ale jak také ocenění/kompliment přijímat.  

Zábava 

Zábava zvyšuje produktivitu, výkonnost a také velmi ovlivňuje, jestli se budou chtít vaši členové týmu do práce těšit, nebo budou chodit do práce s nechutí. Když se kvůli této knize dělal výzkum v několika firmách, tak autoři zjistili že, to, co zaměstnanci převážně chtějí není vyšší plat, ale příjemná a přátelská atmosféra na pracovišti. 

Úspěch 

Mít radost z úspěchu druhých, ale zároveň umět do svého úspěchu zapojit i ostatní. Lidé se budou radovat s vámi, když budou součástí vašeho úspěchu.  

Příklad: Místo věty: Dneska je tak krásný den, všechno se mi daří. 

Řekněte: Dneska je tak krásný den, všechno se mi daří a je to i tvoje zásluha, tvůj úsměv na tváři je vždy zlepšení dne.” 

Péče 

Mít zájem o druhé, aby se s vámi cítili dobře, chtění a bezpečně, takový malý typ byl, že je velmi důležité, aby se lidé v práci zdravili a nejlépe se jich rovnou zeptejte, jak se mají. Myslím si, že tohle skvěle v Tiimi funguje v našich společných kancelářích a jsme důkazem, proč to je tak důležité.  

Problémy 

Je důležité, umět problémy rozpoznat a nesvádět vinu jeden na druhého. Je potřeba pochopit v týmu, že jsme společně proti problému, a ne proti sobě.  

Zranění 

Když si člen týmu přijde zraněn, odstrčen, nedostatečně oceněn, je potřeba o tom mluvit a umět si říci o pomoc, zároveň ale je důležité, aby členové týmu daný problém nepřehlíželi, kdy se jim něco nezdá, v této části knihy se hlavně autor zaměřuje na důležitost komunikace, aby si člověk uměl říci o pomoc¨.  

Překážky 

Jak se stavět k překážkám, chybám a neúspěchům, které potkají druhého: 

  1. Dejte najevo, že vás zajímá 
  2. Zlehčete to, co se stalo 
  3. Vytkněte druhému způsob, jak se k dané věci staví 
  4. Podivujte se nad tím, že to druhého stále trápí 
  5. Dejte najevo zájem a naslouchejte 
  6. Uznejte emocionální závažnost toho, co se stalo 
  7. Oceňte druhého za to, jak se k problému staví 
  8. Může chvíli trvat, než se člověk přes situaci přenese. Dejte najevo, že tomu plně rozumíte 

Kritika 

V této části, jsem velmi vnímala podobnost s knihou Radikální otevřenost a Jak získávat přátelé a působit na lidi. Kdy se nám kniha snaží vysvětlit, jak podávat kritiku, tak, aby do druhého neranilo a něco si z toho odnesl. 

Závěr 

Kniha se mi velmi líbila a je velmi čtivá. Není jako většina knih na tým v učebnicovém duchu. Tuto knihu doporučuji začátečníkům v oblasti týmové spolupráce, kteří c




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: